تقویت مشاوره تحصیلی و توسعه متوازن رشته‌ای از وظایف کارشناسان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی، تقویت مشاوره تحصیلی و توسعه متوازن رشته‌ای از مهم ترین وظایف کارشناسان مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرستان‌ها و مناطق استان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در کارگاه تخصصی آموزشی یک روزه ویژه کارشناسان مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرستان‌ها و مناطق که در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، مسئولیت در حوزه مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را یکی از حساس‌ترین و کلیدی‌ترین پست‌های اداری عنوان و اظهار کرد: فعالیت‌های این حوزه وسیع و اثرگذار است که می‌طلبد تلاش مضاعف صورت گیرد تا منتج به نتیجه شود.

 

 

قربانی با بیان اینکه عملکرد دست‌اندرکاران حوزه مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌تواند منشأ پیشگیری از آسیب‌ها و بروز موفقیت‌ها در مدارس شود؛ تاکید کرد: هریک از مسئولین امر باید نقش و مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهند.

 

 

 

وی به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی، تقویت مشاوره تحصیلی و توسعه متوازن رشته‌ای را از مهم‌ترین وظایف کارشناسان مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرستان‌ها و مناطق عنوان کرد و گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات نوجوانان یکی از مسائل مهم و اولویت‌دار کشور است.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان آسیب‌های اجتماعی در نظام تعلیم و تربیت را یک آسیب پنهان عنوان کرد و افزود: این آسیب‌ها می‌توانند به صورت پنهان همه چیز را در جامعه تحت تاثیر قرار دهد و موجب ایجاد معضلاتی در جامعه شود.

 

 

 

وی از کارشناسان مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرستان‌ها و مناطق خواست مسئولانه به وظایف محوله در این حوزه پرداخته و در موضوع آسیب‌های اجتماعی به رفتارهای پرخطر بیشتر اهمیت دهند.

 

 

این مقام مسئول ادامه داد: اجرای کامل و دقیق برنامه‌های طرح نماد و کانون یاریگران زندگی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر باشد و منجر به کنترل و کاهش آسیب‌ها شود.

 

 

قربانی با بیان اینکه مشاوران مدارس می‌توانند نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند؛ یاداور شد: برگزاری کارگاه آموزشی توجیهی ویژه مدیران، معاونین و معلمان توسط مشاوران مدارس بسیار اهمیت دارد.

 

وی بر ارتباط مستمر مشاوران مدارس با معلمان تاکید کرد و اظهارداشت: مشاوران باید رفتار دانش‌آموزان را زیر نظر قرار داده و با شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام دهند.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هدایت تحصیلی شغلی و توسعه متوازن رشته‌ای را از وظایف  مهم مشاوران مدارس عنوان و تصریح کرد: مشاوران باید براساس بیانیه گام دوم انقلاب و با در نظر گرفتن میزان توانمندی دانش‌آموزان در انتخاب رشته به آنان کمک کنند.

 

 

 قربانی در پایان از کارشناسان مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرستان‌ها و مناطق خواست در انجام وظایف خود همواره رضای الهی را چاشنی کارهای خود قرار دهند و هرجایی که لازم باشد با مداخله بهنگام از بروز برخی از رفتارهای پرخطر جلوگیری کنند.

کد خبر 1126726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha