پژوهش بحثی گسترده در جهت انسان‌شناسی و معادشناسی است

آیت الله عبادی با بیان اینکه پژوهش منحصر به مسائل خاصی نیست بلکه بحثی گسترده در جهت انسان شناسی، خودشناسی، مبداشناسی، مقصدشناسی و معادشناسی است، گفت: خداوند همه این استعداد‌ها را به انسان داده است اما شرطش این است که از خاکریز های نفسانی عبور کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز(۲۳ آذر) در دیدار با رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری کشور اظهار کرد: برای انسان یک موانعی وجود دارد که آن موانع ما را مشغول به راه انحرافی می کند و در نتیجه موانعی که پیش روی انسان است موجب می شود که فرد فساد ایجاد کند، خونریزی به ناحق کند و به جایگاه اصلی خود نمی رسد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: از دوران اول خلقت و رقابت های قابیل شروع شده و خون به ناحق ریخته شده و بر سر مسائل نفسانی، شهوانی، فساد مالی و رقابت سلطه های بزرگ اجتماعی که بشر در این موارد مشغول به کار های زشت خودش است و نمی تواند به جلو برود، آنچه هم که رو به جلو می رود برای نفع خودش است.

 

وی با بیان اینکه پژوهش منحصر به مسائل خاصی نیست بلکه یک بحث گسترده در جهت انسان شناسی، خودشناسی، مبداشناسی، مقصدشناسی و معادشناسی است، گفت: خداوند همه این استعداد‌ها را به انسان داده است اما شرطش این است که از خاکریز های نفسانی عبور کند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه مسئله شناخت به معنی عام آن مهمترین مسئله انسان است، عنوان کرد: در روایتی آمده که هنگامی که پیامبر اکرم(ص) وارد مسجد شد، می بینند عده ای مشغول عبادت هستند و عده ای مشغول بحث علمی، پیامبر اسلام(ص) در این لحظه فرمود: «این دو گروه هر دو کار خوبی می کنند اما من برای دانا کردن خلق مبعوث شدم، انسان اول عالم می شود و بعد خدا ترس، کار بدی که افراد انجام می دهند رمز آن نادانی است».

 

وی تصریح کرد: این که افراد خود را، وقت، صحبت و کار خود را ارزان می فروشند برای این است که نادان هستند، در آن سختی های و آزاری که پیامبر را می دادند اما در خلوت خود با خدا می گفت امت من را ببخش چرا که آنها نمی دانند.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: افرادی که دارای اندیشه های فساد در زمین هستند در خونریزی هیچ محدودیتی ندارند، در افغانستان، عراق، لبنان، یمن، فلسطین، میانمار، نیجریه و حتی در کشور های خودشان هر ظلمی که توانسته اند، انجام می دهند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی بیان کرد: خط السیر انسان اینگونه است که به استعداد «وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ؛ و خدا همه اسماء را به آدم یاد داد» خلق شده و به همین جهت هم خدا فرمود فرشتگان بر آن سجده کنند، امروز ابلیس ها نمی‌گذارند که انسان به این استعداد برسد.

 

وی با اشاره به لزوم تشکیل دولت اسلامی، افزود: هرکس می آید حزبی را همراه می آورد و باز هم فساد با انواع و اقسامش؛ سیاست های نظام را حزب یا دلال های بازار یا نفوذی های بیگانه باید تعیین کند یا رهبر انقلاب که اسلام شناس است؟

 

آیت الله عبادی به فتنه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان در هر مقطعی قداره را از رو می بستند و می گفتند کار جمهوری اسلامی تمام است، اما رهبر انقلاب اسلامی فرمودند گام دوم که باید دولت اسلامی بر سرکار آید و اسلام را پیدا کند و شرط آن هم همکاری همه است، چند نفر که نمی تواند کشور را اداره کنند تا  اینجا کشور پیش آمده از اینجا بسته به عمل من و شما است که چقدر همکاری کنیم.

 

وی در ادامه بیان کرد: مردم تا پای جان در انگیزه های اسلامی خود ایستاده اند اما دولت هم باید شرایطش را تامین کند، وقتی شرایط ناهنجار ایجاد و گرانی تحمیل می شود نه پولدار دزدش پای انقلاب اسلامی می ایستد نه گرسنه ای که باید از زباله دان روزی جمع کند، اینها اتفاق است یا اجرای سیاست بیگانه؟ در سیاست که اتفاق معنی ندارد.

 

امام جمعه بیرجند گفت: به لطف خدا همه سیاست های بیگانه شکست خواهد خورد، جامعه اسلامی سازندگی می خواهد که بعد از جامعه اسلامی، تمدن اسلامی شکل خواهد گرفت و از آن تمدن اسلامی بوی ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) می آید.

 

آیت الله عبادی در پایان خطاب به مسئولان بسیج علم و فناوری، اظهار داشت: احساس شما را در شتاب دادن به مسائل پژوهشی به آنجایی ربط می دهم که وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا و حدیث پیامبر اسلام(ص) و جایگاه امام صادق(ع) در طرف دیگر این است که تمام علم بعد از ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) است چرا که در روایت داریم اگر علم را ۲۷ حرف در نظر بگیریم تا زمان ظهور تنها ۲ حرف را کشف می کنند.

 

 

 

کد خبر 1126826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha