برپایی نمایشگاه فاطمیه با همت کانون فرهنگی هنری ام ابیها در ملایر

ونائیان گفت: نمایشگاه فاطمیه با هدف ترویج سیره فاطمی و سبک زندگی اسلامی با همت اعضای کانون فرهنگی هنری ام ابیها برگزار شد.

«زهرا ونائیان» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: نمایشگاه ایام فاطمیه با همت اعضای کانون  ام ابیها  به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری ام ابیها شهرستان ملایر افزود:  این نمایشگاه با هدف به  تصویر کشیدن گوشه ای از غربت فاطمه زهرا(س) برای اشاعه و صیانت از فرهنگ اسلامی و مذهبی، تقویت انگیزه دینی و باورهای اسلامی نوجوانان و جوانان و الگو گرفتن از شخصیت والا و برجسته ایشان در زندگی فردی و اجتماعی نسل جوان  برپا می شود.


وی اظهار داشت: ایام فاطمیه زمان و بستر مناسبی برای تبیین ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه‌(س) و آشنای بیشتر نسل جوان جامعه با سیره و زندگی این بانوی بزرگوار است.

 

وی به ویژگی‌های شخصیتی حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: آن حضرت نه تنها به دلیل اینکه دختر نبی مکرم اسلام (ص) و یا مادر امام حسن و امام حسین (ع) از شخصیت برجسته ای برخوردار است بلکه به دلیل ابعاد شخصیتی خاص خود بی‌نظیر است چنانکه بسیاری از نویسندگان و دانشمندان در تعریف و تفسیر شخصیت این بزرگوار تعبیر « فاطمه، فاطمه است» را بکار برده‌اند.

 

ونائیان  با بیان اینکه بعثت پیامبر اسلام موجب احیای جایگاه زن شده و به او حیاتی دوباره بخشید افزود: ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س) مربوط به دوره و زمان خاصی نبوده و سیره و سبک زندگی ایشان متعلق به تمام عصرهاست، ایشان نه تنها در خانه‌داری، همسرداری و تربیت فرزند الگویی نمونه و بی‌نظیر است بلکه در سایر عرصه‌ها نیز بی‌نظیر بوده و نمونه و اسوه‌ای شایسته برای جامعه است.

 

 

کد خبر 1127418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha