شبی مهدوی با برگزاری طرح شب یلدا به نفع نیازمندان

بجاری گفت: گروه جهادی یاران مهدی در نظر دارد تا در شب یلدا به افراد کم برخوردار و بی بضاعت آبرومند بسته یلدایی هدیه کند تا شبی مهدوی را در کنار فرزندان خود داشته باشند.

«سعید بجاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از برگزاری طرح شب یلدا خبر داد و اظهار کرد: گروه جهادی یاران مهدی (موکب شهدای مدافع حرم) در نظر دارد تا در شب یلدا به افراد کم برخوردار و بی بضاعت آبرومند بسته یلدایی هدیه کند تا آن عزیزان نیز شبی مهدوی را در کنار فرزندان خود داشته باشند.



مدیر گروه جهادی یاران مهدوی لشت نشا افزود: همراهی مردم خونگرم و خیرین با اهدای کمک های نقدی خود به شماره کارت 6273817010123747 به نام گروه جهادی یاران مهدوی باعث شادی و دلگرمی نیازمندان در این شب بلند سال خواهد شد.



وی گفت: با اتکا به ذات اقدس الهی و استعانت از امام عصر(عج) هیات شهدای مدافع حرم سال ۹۳ با هدف برگزاری مراسمات فرهنگی مذهبی و افزایش سطح فرهنگی بخش لشت نشا تاسیس شد و در برگزاری مراسمات فرهنگی مذهبی، نمایشگاه های مناسبتی و ایجاد قرارگاه محرومیت زدایی فعالیت خود را آغاز کرد.



بجاری تصریح کرد: این هیئت در سال ۹۸ به دلیل ابجاد مشکلات مختلف در سطح جامعه و حس انسان دوستانه ذیل مجموعه فرهنگی شهدای مدافع حرم گروه جهادی یاران مهدوی فعالیت های خود را به صورت متمرکز در جهت  محرومیت زدایی در همه ابعاد فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، عمرانی به منظور ادای دین و تکلیف انسانی نسبت به انسان‌های کم برخوردار بخش لشت نشا آغاز کرد.


 

وی با اشاره به اینکه این گروه یک موسسه مردمی و مستقل و ذیل مجموعه فرهنگی مذهبی شهدای مدافع حرم بوده و مجوز فعالیت خود را از سازمان بسیج سازندگی اخذ کرده است ادامه داد: فعالیت‌های جهادی در این گروه به صورت داوطلبانه و بر اساس احساس مسئولیت و بی‌تفاوت نبودن نسبت به همنوعان و همچنین تعهدات اخلاقی و تکلیف دینی بوده و بدون چشم داشت مادی با تمام کارشکنی و برخی سختی‌های موجود انجام می شود.



بجاری اظهار کرد: مجموعه فرهنگی مذهبی شهدای مدافع حرم و گروه جهادی یاران مهدوی هیچگونه منبع مالی مستقلی نداشته و کلیه هدف اعضای گروه، شناسایی خیرین و جمع‌آوری کمک‌های مالی مردمی جهت رساندن به محرومین شناسایی شده، است.



وی با بیان اینکه گروه جهادی یاران مهدوی با هدف شناسایی آسیب‌ها و ارائه راهکار در سطح لشت نشا فعالیت می‌کند تصریح کرد: اهم فعالیت‌های صورت گرفته مجموعه شهدای مدافع حرم و گروه جهادی برای رفع نیازهای اجتماعی مردم مانند؛ شناسایی و بکارگیری خیرین و نیکوکاران جهت کمک به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و کمک به محرومین، شناسایی آسیب دیدگان اجتماعی و محرومین و تشکیل بانک اطلاعاتی، تشکیل قرارگاه فرهنگی اجتماعی محله محور است..



بجاری اعلام کرد: برگزاری جلسات مستمر، تشکیل قرارگاه بهداشت و درمان در ایام کرونا، تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی به خانواده‌های آسیب دیده کرونا، تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی به خانوارهای تحت پوشش گروه جهادی، برپایی کارگاه تولید لوازم بهداشتی در ایام کرونا، تهیه و توزیع بیش از 20 هزار ماسک و یک هزار شیلد و یکصد گان در مراکز بهداشتی و درمانی، حضور جهادگران در برنامه‌های تدفین متوفیان کرونایی، برپایی ایستگاه‌های ویزیت رایگان و توزیع دارو، گندزدایی معابر شهری و روستایی در ایام کرونا، شناسایی مشکلات عمرانی و عام المنفعه در سطح بخش و رفع معضلات توسط دستگاه های مربوطه، برپایی مراسمات فرهنگی مذهبی، برپایی موکب خدمات عزاداران در ایام محرم، ضد عفونی معابر و اداره جات مهم، تهیه و توزیع غذای گرم در بین نیازمندان به صورت مستمر و برپایی ایستگاه صلواتی مناسبتی از جمله کارهای انجام شده در این هیئت و گروه جهادی بوده است.

 

کد خبر 1128017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha