لزوم همگرایی دستگاه‌های فرهنگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

عباسی با تاکید بر لزوم هم‌افزایی و همگرایی بین دستگاه‌های فرهنگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: فعالیت‌های فرهنگی باید منسجم و هماهنگ در مسیر و مقصد تعیین شده باشد تا به اهداف مورد نظر نائل آییم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز(یک‌شنبه، ۲۸ آذر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان در مصلای رشت با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات به ویژه جلساتی که با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و مدیران ارشد استانی برگزار می‌شود، خطاب به مدیران استانی تذکر داد تا شخصا در جلسات به‌ویژه جلسه شورای فرهنگ عمومی حضور یابند.

 

استاندار گیلان با اشاره به ترسیم نقشه راه فرهنگی استان و لزوم اجرای فعالیت‌ها منطبق با این نقشه راه اظهارکرد: فعالیت‌های فرهنگی باید منسجم و هماهنگ در مسیر و مقصد تعیین شده باشد تا به اهداف مورد نظر نائل آییم.

 


وی با بیان اینکه فرهنگ زیربنای جامعه است با اشاره به مبنای ساختاری و شکل‌گیری مباحث فرهنگی تصریح کرد: رهبرمعظم انقلاب بارها در فرمایشاتشان بر توجه به مسائل فرهنگی کشور تاکید داشته‌اند، فرهنگی که مبنای توسعه و پیشرفت کشور است، لذا رسیدن به مقصد باید بدون کوچکترین آسیب باشد که این نیازمند فراهم سازی تمهیدات لازم است.

 


عباسی با اشاره به مهندسی فرهنگی کشور، نگاه واقع بینانه نسبت به مسائل فرهنگی را برگرفته از باورها و ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: کشوری که در تراز نطام انقلاب اسلامی و دارای صبغه اسلامی است، باید در چارچوب حرکت کرده و نباید از خطوط قرمز عبور کند.

 

وی با اشاره به هدف گذاری دشمن بر مسائل مهم فرهنگی کشور در جنگ نرم امروز اذعان کرد: وقتی نقشه راه و مسیر مشخص باشد، دشمن نیز هدف گذاری کرده تا بتواند با تهاجم فرهنگی و کمرنگ کردن باورها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی به هدف شوم خود دست یابد و باید بسیار هوشمندانه عمل کرد.

 

عباسی رمز موفقیت جمهوری اسلامی را برکت وجود رهبر انقلاب و پیروی از خط رهبری دانست و تاکید کرد: خانواده عامل انسجام جامعه است که دشمن با فیلم‌های هالیوودی آن را نشانه گرفته است و با توجه به این هجمه‌ها باید راهبردهای جدی جهت تحکیم بنیان خانواده اندیشیده شود.

 

وی با تاکید بر پرهیز از تکروی در فعالیت‌های فرهنگی، خواستار اجرای فعالیت‌های عمرانی به ویژه عمران شهری با پیوست فرهنگی شد و بیان کرد: سیمای شهری باید مطابق با فرهنگ و معماری بومی استان باشد تا فرهنگ استان را به نمایش گذارد.

 

استاندار گیلان بر تولید محتوای فرهنگی در استان تاکید کرد و افزود: الگوها و قهرمانان ملی و مذهبی خود را با تولید آثار فاخر به جامعه معرفی کنیم. در این جنگ فرهنگی، ابزارهای قدیمی پاسخگوی نسل جدید نیست و باید زا ابزارهای جیدی بهره گیریم.

 

وی با اشاره به گردشگرپذیر بودن گیلان که موجب برخی آسیب‌های فرهنگی در استان شده است اظهارکرد: باید با اقدامات به‌موقع از استحاله فرهنگی جلوگیری کنیم تا متاثر نباشیم و نقش دستگاه‌های فرهنگی در این خصوص پررنگ است. باید فصا را در تعامل و مشارکت با یکدیگر فرهنگی کنیم.

 

عباسی با اعلام آمادگی بسیج همه دستگاه‌ها در مسیر فرهنگ اذعان کرد: بسیاری از مشکلات اقتصادی  ریشه در فرهنگ دارد و آسیب شناسی فرهنگی و اجتماعی یک ضرورت است.

 

وی با تاکید بر لزوم تقسیم کار میان دستگاه‌های اجرایی در مسائل فرهنگی خواستار مشخص شدن وظایف و بیان عملکرد در جهت همگرایی و هم افزایی شد و متذکر شد: اختلاف سلیقه و نظر در اعمال یک پروژه و ارائه بسته فرهنگی موجب شک و تردید می‌شود که همگرایی میان دستگاه‌ها منجر به دستیابی به هدف می‌شود.
















 

کد خبر 1128400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha