لزوم همتاسازی در همه رده‌های نیروی‌ های مسلح

آیت الله عبادی گفت: همه اساتید و فرماندهان نیروهای مسلح، نخبگان جوان را شناسایی کرده و از لحاظ دانش و مدیریت همتاسازی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۲۸ آذر) در دیدار با جمعی از پیشکسوتان سپاه استان اظهار کرد: معنویت یکی از شاخصه های گام دوم انقلاب است و بر این اساس انقلاب به اینجا رسیده و به اتکای این بعثت همه انبیاء الهی بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه معنویت رمز اصلی پیروزی است، گفت: باید محاسبات و معادلات مادی باشد، آنها ذی دخل هستند و سبب و مسبب یکی از نوامیس عالم طبیعت است پس باید باشند اما مادیات همه کار نیست؛ وقتی حضرت ابراهیم(ره) را به پای منجنیق می برند که به آتش پرتاب کنند در این شرایط جبرئیل نازل شد که آیا حاجتى دارى؟ و حضرت فرمود: «نه».

 

وی ادامه داد: باید محاسبات را داشت اما این محاسبات همه کاره نیست و فقط مربوط به یک بخشی است چون سبب و مسبب که هست اما بالاتر از آن مسبب الاسباب است یعنی آتشی که همیشه سبب سوختن است ولی یک مسبب الاسبابی است که این اثر را به آتش داده و اگر این اثر را بگیرد آتش تبدیل به گلستان می شود.

 

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه مکلف هستیم همه محاسبات مادی، نظامی و ... را داشته باشیم اما خداوند حاکم بر قوانین عالم است، بیان کرد: جایگاه این انقلاب در آیات قرآن، حدیص پیامبر(ص) و روایت اهل بیت(ع) است. پیش از آنکه این انقلاب پیروز شود امام خمینی(ره) در این جهت اطلاع داشت و در شرایطی که دو قدرت غرب و شرق بر دنیا حاکم بودند و به هیچ ملتی اجازه نمی دادند انقلاب اسلامی خارج از محاسبات آنان به پیروز شد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه پیشکسوتان بسیج و سپاه سندهای انقلاب هستند، افزود: این انقلاب در بُعد معنوی تکیه‌گاهی دارد که در محاسبات مادی نمی‌گنجد و دشمنان این انقلاب هم مکرر اعتراف کردند.

 

وی به امدادهای غیبی خداوند در شکست کودتای نوژه و شکست حمله نظامی امریکا در واقعه صحرای طبس و فتنه های همه روزه دشمنان اشاره کرد و گفت: تاکنون بارها دشمن به اتکای محاسبات مادی و آیه‌های یأس آینده‌گویی کردند اما مسئله دیگری مطرح است. همین سه سال قبل می گفتند کار جمهوری اسلامی تمام است و دیگر ۱۳ آبان، ۹ دی و ۲۲ بهمنی نخواهد بود و حتی بی‌صدر در جمله اس گفت تا چند ماه دیگر کار انقلاب تمام است؛ عجب پیشگویی کرد که خودش مُرد اما در جمهوری اسلامی تازه مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را نوشتند.

 

آیت الله عبادی خطاب به پیشکسوتان سپاه استان بیان کرد: شما با کوله بار تجربه و معنویت پشتیبان نیروهای جوان و شاغل قرار گرفتید و این کار بسیار مهم و از ابتکارات است.

 

امام جمعه بیرجند تأکید کرد: وقتی که در ارتش بودم به همکاران خودم می گفتم که نیروی‌های زبده را در سالهای آخر به کار روزمره وادار نکنند بلکه بر اساس تجربه و دانشی که دارند نخبگان جوان را شناسایی کنند و اینها را از لحاظ دانش و مدیریت همتاسازی کنند تا یک نفر صد نفر شود.

 

وی از پیشکسوتان سپاه درخواست کرد تا تجربیات خود را مستند کنند چرا که در آینده کارساز خواهد بود و افزود: چه خوب است در نهاهای انقلابی هم که این صحنه ها را پشت سر گذاشته اند تجربیاتشان را برای نسل جوان بیان کنند و به آنان رهنمود بدهند.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه برای ظهور حضرت حجت(عج) نمی‌توان زمان تعیین کرد اما می توان وعده داد، افزود: ظهور حضرت حجت(عج) به ما گره خورده است یعنی حضرت منتظر ماست ولی ما آماده نیستیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: از آنچه که اکنون انجام می شود و خدای متعال پس از آن همه که دشمنان آیه های یأس خوانند و رهبر ما از دولت اسلامی و جامعه اسلامی و تمدن اسلامی صحبت می کرد از آن بوی همان آیه می‌آید و خداوند به شما مجلس انقلابی، دولت اسلامی و مردمی و قوای سه گانه پای در رکاب داد اما اکنون که خداوند این فرصت را به ما داده هر کسی در هرجایی هست باید کار خود را درست انجام دهند چون خداوند وقت ظهور را به وسیله شما تعیین می کند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1128479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha