علم و هنر باید برای ایجاد گفتمان زکات تلفیق شوند 

حجت الاسلام میثم تارم گفت: علم و هنر باید برای ایجاد گفتمان زکات با هم تلفیق شود تا بتواند جامعه هدف را تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۲۷ آذر ماه رئیس ستاد زکات استان کرمان و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با امام جمعه جیرفت دیدار کردند.

حجت الاسلام «میثم تارم» در این دیدار، گفت: نظام جمهوری اسلامی برای تحقق احکام اسلامی و تشکیل مجتمع اسلامی پدید آمده و باید این فریضه بزرگ سرلوحه‌ برنامه‌ها باشد.

رئیس شورای زکات شهرستان جیرفت بیان کرد: نهضت احیاء و ترویج زکات در همه سطوح باید مدنظر باشد و آگاهی بخشی در طول سال تداوم یابد.

وی ابراز کرد: باید بدانیم که حق این واجب الهی در جامعه ادا نشده است و باید کلیه مسئولان امر در این زمینه تلاش کنند.

حجت الاسلام تارم ادامه داد: تحول در حوزه فرهنگی زکات باید در اولویت باشد تا توجه جامعه به این فرضیه تقویت شود.

امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: زاکیان پیشگام باید برای توسعه فرهنگ زکات مورد تجلیل قرار بگیرند.

وی اظهار کرد: علم و هنر باید برای ایجاد گفتمان زکات با هم تلفیق شود تا بتواند جامعه هدف را تحت تأثیر قرار دهد.

حجت الاسلام تارم عنوان کرد: شکوفایی حداکثری ظرفیت‌های گسترده شهرستان جیرفت نیازمند حمایت استانی است.


حجت‌الاسلام «مصطفی اژدری» در این دیدار، گفت: تبیین خروجی و آثار عینی زکات از ارکان اصلی اعتمادسازی در حوزه زکات و تقویت فرهنگ آن است.

رئیس ستاد زکات استان کرمان ابراز کرد: سیاست کلی بر این است که نیازهای هر روستا و منطقه احصاء و اولویت بندی شود تا بر این اساس زکات مردم در همان منطقه هزینه شود.


«حسین رئیسی» در این دیدار، گفت: نقش بارز زکات در حوزه محرومیت زدایی می‌تواند مراجعات مردمی به نهادهای حمایتی را کاهش دهد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در خاتمه عنوان کرد: رشد زکات در جیرفت استقلال اقتصادی و بهبود معیشتی مددجویان و فقرا را سرعت می بخشد.

کد خبر 1128510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha