همه شهرهای استان ایلام به شبکه شتاب نگاری زلزله آنلاین متصل شدند

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: همه شهرهای استان ایلام به شبکه شتابنگاری زلزله آنلاین متصل شده اند.

«عبدالله بهادری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام از اتصال شهرستانهای چرداول، سیروان، دهلران و شهر صالح آباد به شبکه شتاب نگاری زلزله آنلاین خبر داد.

 

وی گفت: با پی گیری این اداره کل و تلاش و همکاری شبکه شتابنگاری کشور و همراهی سایر دستگاههای اجرایی از هفته گذشته تا کنون دستگاه شتابنگار آنلاین زلزله در شهرستانهای چرداول، سیروان، دهلران، آبدانان، ایوان، مهران، بدره و دره شهر نصب شدو نصب دستگاه شتابنگار درسایر نقاط استان نیز درحال انجام است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اینکه کشور ایران به علت موقعیت لرزه خیزی و قرارگیری بر روی کمربند زلزله در برابراین پدیده آسیب پذیرمی باشد و بسیاری از شهرهای مهم استان از درجنوب غربی فلات ایران بر روی گسل های فعال قرار گرفته است این مهم می طلبد با برنامه ریزی صحیح بتوانیم در صورت بروزهرگونه زلزله احتمالی تا حد ممکن آسیبهای جانی و مالی این پدیده طبیعی را کاهش دهیم.

 

بهادری افزود: نصب دستگاههای شتابنگار آنلاین زلزله می تواند اطلاعات جامعی را در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای همه برنامه ریزیهای شهرسازی، صنعتی و ... در اختیار کارشناسان قرار داده تا پیش بینیهای لازم در این خصوص داشته باشند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به تفاوت‌های دستگاه‌های شتاب‌نگار با لرزه‌نگار، یادآور شد: یکی از تفاوت‌های دستگاه‌های لرزه‌نگار و شبکه‌های شتاب‌نگار در داده‌های آنهاست. داده‌های شتاب‌نگار بیشتر جنبه مهندسی دارد.  در حالیکه داده‌های لرزه نگار در موضوع زلزله‌شناسی و علم، کاربرد دارد. به واقع، شناخت پوسته‌های زمین با داده‌های لرزه‌نگاری ممکن شده است.

 

وی با اشاره به اینکه هیچ سازه مهم و استراتژیک بدون در نظرگرفتن پارامترهای زلزله نمی تواند ساخته شود افزود مهمترین پارامترها که در طراحی مقاومت سازه در برابر زلزله استفاده می گردد داده ای است که از دستگاه های شتابنگاری استخراج می گردد که راه اندازی سامانه آنلاین شتابنگاری در استان مهمترین واکنش مسئولین در زمینه بحران است.

 

کد خبر 1128626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha