تحول در ساختارهای فرهنگی یکی از اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس است

قانعی با اشاره به اینکه حرکت های دفعی در حوزه فرهنگ جوابگو نیست، گفت: تحول در ساختارهای فرهنگی یکی از اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمیدرضا قانعی»، امروز (یکشنبه 28 آذر) در مراسم رونمایی از پوستر اولین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی در جمع خبرنگاران، گفت: نمایه و آرایه های فرهنگی تولید شده به کالاهایی برای خانواده ها تبدیل شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با یادآوری این مطلب که سعی شد با تمرکز بر مکتب شیراز و با استفاده از نمادهای این مکتب سعی کنیم که این باور و اتفاق به کالاهای فرهنگی تبدیل کنیم، تاکید کرد: این امکان وجود دارد که آثاری خلق شود که با نمادهای ایرانی و اسلامی به جامعه ارائه شود و پذیرای پیشنهادات اهالی فرهنگ و هنر در دبیرخانه جشنواره خواهیم بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس افزود: توانیم نمادهای هویتی فرهنگی جامعه را به کالا تبدیل کنیم که زمانی به کالا تبدیل شود خانواده ها بیشتر مورد توجه قرار می دهند.

قانعی با اشاره به اینکه هر دولتی که مستقر می شود رویکردهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی متفاوتی دیده می شود، افزود: جلسه اول هیئت دولت در دیدار با مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ایشان نکته ای در مورد فرهنگ تاکید می فرمایند و موضوع فرهنگ را به عنوان ماموریت ویژه به دولت می سپارند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ناظر بر این موضوع است و در حکم انتصاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مدیران کل هم این موضوع اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه حرکت های دفعی در حوزه فرهنگ جوابگو نیست، اظهار کرد: تحول در ساختارهای فرهنگی یکی از اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس است و تدوین سند زیست بوم فرهنگی، هنری و رسانه به زودی با استفاده از ظرفیت همه کارشناسان اداره کل و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به بهترین شکل تدوین می شود و این سند در 36 شهرستان تهیه خواهد شد و نتیجه آن باعث می شود راه دقیق مشخص و علمی را پیش ببریم.

قانعی با تاکید بر اینکه جدی شدن آینده پژوهشی و تکریم و ارتقا جایگاه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در این سند پیگیری می شود، اظهار کرد: یکی دیگر از نقش های کاری در وزارت و همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بازگشت نقش حکمرانی فرهنگ به شورای فرهنگ عمومی است چرا که این شورا یک شورای بالادستی محسوب می شود و 23 عضو حقوقی دارد و سه نفر عضو حقیقی هم به انتخاب دبیر شورا حضور می یابند و این شورا در استان، به عنوان پارلمان فرهنگی استان محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن با ابزارهای مختلف سعی کرده است فرهنگ عمومی جامعه تخریب کند، اظهار کرد: باید سعی کنیم جریان های مقابل را تقویت کنیم و از طریق پراکندن امید و نشاط، ترویج سبک ایرانی و اسلامی و امیدآفرینی و نظایر آن می توان این جریان ها را تقویت کرد.

قانعی با اشاره به اینکه گسترش اقدامات فرهنگی اثربخش در مناطق محروم یکی دیگر از رویکردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: امیدوارم بتوانیم زمینه ساز ایجاد امید در جامعه فرهنگ، هنر و رسانه باشیم و با همیاری می خواهیم به اقتصاد فرهنگ بپردازیم.

وی ضمن اشاره به وضعیت سینما، تعطیلی کتابفروشی ها و مشکلات نشر، وضعیت هنرمندان و سایر هنرها هم گفت: بخشی از این مشکلات به خاطر کرونا است اما عمده آنها به خاطر عدم شناخت مسئله پیش آمده است.

قانعی با تاکید بر اینکه در فارس کمتر به این مسئله پرداخته شده است با استفاده از مشورت های جدی اساتید دانشگاهی بتوانیم مفاهیم حوزه اقتصاد هنر به سرمنزل برسانیم، افزود: رسانه موتور محرک و پیشران است و با استراتژی تولید محتوا در رسانه ها شاهد هستیم و بحث های مفصلی وجود دارد و گفت و گوی مختلف شکل خواهیم داد چرا که اعتقاد داریم رسانه باید از موضوع انفعال بیرون آید و به گونه ای زمین بازی را طراحی کند که مدیران مجبور به پاسخگویی شوند و امروز رسانه یکی از ارکان جدی زندگی بشری است و در سند تحول موضوع رسانه را به خوبی مورد توجه قرار می دهیم و در زیست بوم هم موضوع رسانه دیده شده است.

کد خبر 1128635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha