لزوم آماده سازی محتوای مناسب از طریق نگارش داستان های قرآنی برای استفاده وعاظ و خطباء

منیری گفت: لازم است محتوای مناسب از طریق نگارش داستان های قرآنی برای استفاده وعاظ و خطباء در ۴ گروه مخاطب محور با محوریت پیشگیری از اعتیاد و بر مبنای آموزه ها و مهارتهای زندگی ، بهره گیری از آیات قصص قرآنی و روایات فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلسه هماهنگی بسته محتوایی ویژه مبلغان قرآن وعترت (ع)  با رویکرد پیشگیری از اعتیاد  برگزار شد.

 

دکتر «منیری» ضمن برشمردن اهداف این طرح مقدماتی گفت: در این جلسه که با هدف بیان آسیب های اجتماعی از دیدگاه آیات و روایات برگزار شد، بر لزوم آماده سازی محتوایی مناسب از طریق نگارش داستانی های قرآنی برای استفاده وعاظ و خطباء در ۴ گروه مخاطب محور با محوریت پیشگیری از اعتیاد و بر مبنای آموزه ها و مهارتهای زندگی ، بهره گیری از آیات قصص قرآنی و روایات تاکید شد.

 

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج فعالیت های قرآن وعترت(ع) افزود: این طرح با حمایت و همکاری اداره کل پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری و معاونت قرآن و عترت (ع) وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال بررسی مقدماتی است که ان شاءالله پس از تدوین و تصویب نهایی، خبرهای تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

وی، جامعه هدف این طرح را چهارگروه سنی، کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برشمرد و گفت: از جمله اهداف این طرح حمایت از اقدامات پیشگیرانه اعتیاد به صورت غیر مستقیم و با استفاده از ظرفیت های جامعه وعاظ و خطباء خواهد بود که امیدواریم با همکاری و استقبال مبلغان دینی گامی موثر در راستای مبارزه با مواد مخدر با تکیه بر آموزه های قرآنی برداریم.

 

 

 

 

 

کد خبر 1128874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha