رقابت ۱۷ شرکت‌کننده در شب اول مرحله نهایی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن

چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، ۲۹ آذرماه با رقابت نمایندگان ۹ استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان،  آئین افتتاحیه چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ساعت ۱۸ تا ۱۹ دوشنبه ۲۹ آذر ماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد و پس از این مراسم، مسابقات براساس جدول از پیش تعیین شده آغاز و تا ساعت ۲۳ ادامه داشت.

در روز اول مسابقات ۶ قاری، سه مرتل، سه حافظ ۲۰ جزء، سه حافظ کل و دو گروه هم‌خوانی و همسرایی به اجرای برنامه‌ پرداختند.

شب اول چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، با اجرای حمید حق‌طلب از خراسان رضوی در رشته قرائت تحقیق آغاز شد و مجتبی پرویزی از تهران، مهدی کرمی از زنجان، سیدمحمد طاهایی و مصطفی قاسمی از مازندران و حبیب صداقت از تهران هریک با قرائت ۱۵ سطر از آیات کلام وحی در این رشته با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در رشته حفظ کل قرآن کریم، امیدرضا رحیمی از گیلان، محمدرضا احمدی از قم و محمد لائینی از خراسان رضوی به دو سوال ۱۰ سطری که از سوی هیئت داوران مطرح شد، پاسخ دادند که البته در این بخش صوت، لحن، تجوید، وقف و ابتدا و صحت حفظ نیز مورد ارزیابی داوران قرار می‌گیرد.

در رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم، حامد اسماعیل‌زهی از هرمزگان، حمید جهانشاه‌لو از زنجان و ایمان شیخ از بوشهر، هرکدام با پاسخ به یک سوال ۱۵ سطری با یکدیگر به رقابت پرداختند.

محمدپورسینا از اصفهان، مهدی عبرتی از گیلان و سیدحامد حسینی از خراسان رضوی، شرکت‌کنندگان در رشته ترتیل بودند که هرکدام ۱۵ سطر قرائت کردند.

همچنین دو گروه هم‌خوانی و همسرایی تبیان از استان هرمزگان و اسراء از مازندران، همان اجرای مرحله نیمه‌نهایی که به صورت غیرحضوری ضبط و ارسال کرده بودند را اجرا کردند.

کد خبر 1129231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha