سوگواره یاس نبوی در ۹ امامزاده و بقاع متبرکه شهرستان خلخال اجرا می‌شود

رحمانی گفت: سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام فاطمیه در ۹ امامزاده و بقاع متبرکه شهرستان خلخال با برگزاری برنامه های متنوعی اجرا می شود.

«سید سعید رحمانی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام فاطمیه در 9 امامزاده و بقاع متبرکه شهرستان خلخال با برگزاری برنامه های متنوعی اجرا می شود.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان خلخال تصریح کرد: این سوگواره در امامزادگان سید دانیال (ع)، سید ابراهیم (ع) روستای خمس، سید ابوالقاسم (ع) روستای کلار، سید احمد معراجی (ع)، قاضی لر (ع)، محمد صالح (ع)، پیر سلمان (ع)، امیر نعمت الله آل هاشم (ع) و سید الیاس و سید هاشم زاویه سادات برگزار خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: برگزاری برنامه های عزاداری و سوگواری، فضاسازی محیطی به مناسبت ایام فاطمیه، برپایی محافل انس با قرآن کریم، پاسخگویی به شبهات و مسائل شرعی به همت مبلغان دینی، تبیین زندگینامه حضرت فاطمه زهرا (س) و معرفی سبک زندگی آن حضرت از جمله برنامه های فرهنگی به همین مناسبت در این سوگواره خواهد بود.

 

رحمانی خاطر نشان کرد: توزیع 500 پرس غذای گرم در روستای سفید آباد امامزاده سید احمد معراجی از محل درآمد موقوفات و نیت واقفان خیراندیش از دیگر برنامه ها به همین مناسبت است.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان خلخال افزود: توزیع نان رایگان با همکاری خیرین و درآمد موقوفات، توزیع بسته های معیشتی و حمایت مالی از 10 هئیت مذهبی از دیگر برنامه های ایام فاطمیه در این شهرستان است.

 

رحمانی یادآور شد: ویژه برنامه سوگواره در زندان خلخال با حضور زندانیان از دیگر فعالیت های معنوی است.

 

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا آئین های معنوی این ایام با شور و حال خاص برگزار شود و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نیز برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا مدنظر است.

 

کد خبر 1129256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha