مانع‌زدایی واحدهای تولیدی و صنعتی کردستان برای تحقق بیانیه گام دوم و شعار سال اولویت سپاه است

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت‌المقدس گفت: مانع‌زدایی واحدهای تولیدی و صنعتی استان برای تحقق بیانیه گام دوم و شعار سال از اولویت‌های سازمان مهندسین سپاه کردستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سرهنگ مهدی مهتابانی مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت‌المقدس در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: با توجه به شعار سال جاری، مانع‌زدایی واحدهای تولیدی و صنعتی استان مورد توجه قرار گرفت تا بیانیه گام دوم و شعار سال تحقق یابد.

 

وی با اشاره به چالش‌های اقتصادی اعلام کرد: چالش‌های خارجی از جمله تحریم‌های طالمانه برعلیه کشورمان و چالش‌های داخلی از جمله ضعف‌های مدیریتی است که سعی بر این است تا چالش‌های داخلی را با گروههای جهادی و همراهی مسئولان و رسانه‌ها پیگیری و برطرف کنیم و چالش‌های خارجی باید در سطح کلان به آن پرداخته شود.

 

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت‌المقدس اعلام کرد: چهار گروه تخصصی شامل گروه زیرساخت، تحقیق و توسعه، قوانین و مقررات و تجارت و بازار مالی و بانکی تشکیل شده‌اند تا به صاحبان صنایع استان کمک کنند و مشکلاتشان برطرف شود.

 

وی با بیان اینکه هفت درصد منابع معدنی جهان در کشور قرار دارد، افزود: از این میزان 20 درصد از انواع مواد معدنی در کردستان یافت می‌شود که می‌توانیم با تسهیل فضای کسب و کار فعالیت داشته باشیم و در این راستا کاهش تعداد زمان و هزینه برای سرمایه‌گذاری، تشکیل کارگروه‌های متناسب با این موضوعات، تلاش برای کاداست زمین و ارارضی استان در کمترین زمان ممکن، ایجاد اشتغال پایدار مدنظر است.

 

مهتابانی ایجاد اشتغال پایدار را از اولویت‌ها دانست و بیان کرد: بررسی سوابق گذشته، استفاده از نظر ذینفعان، ایجاد جریان سالم گردش اطلاعات میان حوزه و بخش‌های مختلف، در راستای ایجاد اشتغال در کردستان مورد توجه است.

 

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت‌المقدس با بیان اینکه امسال ۳۵۰ واحد صنعتی، ۵۰ واحد معدنی باید پایش و مانع‌زدایی شوند، افزود: با پایش و مانع‌زدایی واحدهای یاد شده در بخش صنعت بیش از دو هزار شغل و در بخش معدن ۴۰۰ شغل را ایجاد می‌کنیم.

 

راه‌اندازی کلینیک صنعت و معدن در سازمان بسیج مهندسین

 

وی با اشاره به راه‌اندازی کلینیک صنعت و معدن در سازمان بسیج مهندسین تصریح کرد: براساس این کلینیک مشاوره‌های علمی در حوزه صنعتی ارائه می‌شود.

 

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت‌المقدس  با اشاره به بخش رونق اقتصادی اعلام کرد: انجام اقدامات هدفمند با پیش بینی نیازهای واقعی بخش صنعت، معدن و تجارت از جمله اقدامات این بخش به شمار می‌رود.

 

مهتابانی عنوان کرد: تاکنون ۱۳۰ واحد استان مانع‌زدایی شده و سعی براین است تا پایان سال واحدهای صنعتی و معدنی استان مانع‌زدایی شوند.

 

کد خبر 1129291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha