اسلام ؛ بزرگ‌ترین دین در جهان تا پایان قرن ۲۱ میلادی

یک مرکز مطالعاتی در آمریکا پیش بینی کرد که پیروان دین اسلام با آغاز سال ۲۰۷۵ میلادی بیشترین جمعیت در جهان را خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از trtarabi، مرکز مطالعات پیو در آمریکا پیش بینی می کند که با آغاز سال 2050 میلادی جمعیت مسلمانان تقریبا با جمعیت مسیحیان در جهان برابر می شود، درصورت ادامه میانگین رشد جمعیت کنونی برای نخستین بار در تاریخ تعداد پیروان این دو دین یکسان می شود.

مطالعات این مرکز نشان می دهد که دین مسیحیت در پایان قرن بیست و یکم جایگاه خود را به نفع دین اسلام از دست می دهد. اسلام دین درحال رشد در جهان خواهد بود و پیروان آن با آغاز سال 2075 میلادی بیشتر از سایر ادیان خواهند بود.

 

براساس این مطالعه،  با آغاز قرن بیستم، مسیحیت بیشترین جمعیت را داشت که تعداد آن نزدیک به 560 میلیون نفر رسید. این درحالی است که تعداد مسلمانان 200 میلیون نفر بود. در سال 1900 میلادی مسیحیان 34 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دادند، درحالی که مسلمانان 12 درصد از این جمعیت را تشکیل دادند.

اما این خلأ بین جمعیت مسیحیان و مسلمانان در طول قرن بیستم به نفع اسلام به شکل آشکاری کاهش یافت و دین اسلام به سرعت در حال رشد در جهان است.

 

مطالعات انجام شده در سال 2017 میلادی نشان داد که مسلمانان بین سال های 2015 تا 2060 بیش از دو برابر سریع تر از رشد جمعیت جهان رشد خواهند کرد. در نیمه دوم این قرن مسیحیان، بزرگ‌ترین گروه مذهبی در جهان را شکل خواهند داد.

این مرکز درباره علت این مسئله نوشت: هر زن مسلمان به طور میانگین 2.9 کودک به دنیا می آورد، درحالی که گروه های مذهبی دیگر غیرمسلمان جامعه 2.2 کودک به دنیا می آورد.

 

یکی از عوامل دیگر این است که مسلمان در جهان جوان ترین جمعیت سنی را دارند. هفت سال جوان تر از میانگین سنی غیرمسلمانان هستند. به این معنی که جوانان مسلمان جایگزین غیرمسلمانان مسن در سراسر جهان خواهند شد.

 

براساس داده های پیو، تعدادی از مسلمانان تمایل به مهاجرت به کشورهای غیر اسلامی مانند اروپا و آمریکا دارند، به همین دلیل با آغاز سال 2050 مسلمانان نزدیک به یک درصد از اروپا زندگی می کنند. همچنین 2درصد از آنها در آمریکا ساکن خواهند بود. به همین دلیل تعدادشان در سراسر آمریکای لاتین بسیار کمتر خواهد بود.

کد خبر 1129501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha