مردم استان سمنان بیش از ۲۴۸ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

بحیرایی گفت: مردم استان سمنان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آذرماه ۲۴۸ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «علی بحیرایی» درجمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه زکات از مفاهیم ارزشمند دین مبین اسلام است که گستره پرداخت آن فقط منحصر به وجوه مادی نیست افزود: بسیاری از افرادی که در زمینه های مختلف تخصص یا توانمندی دارند می توانند آن را به عنوان زکات در اختیار افراد مستحق قرار دهند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون مردم استان ۲۴۸ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال زکات پرداخت کردند، اظهار کرد: زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه باید در همان شهر یا استان هزینه شود و هیچ‌گونه حق جابه‌جایی مبالغ جمع‌آوری‌شده زکات از منطقه‌ای به منطقه دیگر وجود ندارد، مگر اینکه فرد نیازمند در آن منطقه برای بهره‌گیری از زکات وجود نداشته باشد.

 

وی با بیان اینکه با جمع آوری زکات‌ها دو زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند اضافه کرد:کمیته امداد ۷۵ سری جهیزیه نیز برای نوعروسان نیازمندان و تحت پوشش کمیته امداد تأمین کرده است.

 

بحیرایی تصریح کرد: در سال جاری ۸۷ درصد از زکات مردم استان در سال ۱۴۰۰ صرف امور فقرا و محرومان شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با بیان اینکه ۱۳ درصد از زکات پرداختی توسط مردم استان در سال جاری صرف طرح‌های عام‌المنفعه شده است، ابراز داشت: از محل زکات مردم ۱۶ هزار و ۱۲۱ خدمات حمایتی به مددجویان و نیازمندان استان ارائه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه از این محل همچنین ۹۳۲ خدمات درمانی به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد ارائه شده است، ابراز کرد: از محل زکات سال جاری ۳۷ واحد مسکونی در سراسر استان سمنان برای نیازمندان ساخته و یا مرمت شده‌اند.

 

بحیرایی با تأکیدبر اهمیت زکات، ادامه داد: در جای جای قرآن کریم به زکات پرداخته شده و هم تراز با نماز قرار داده شده و تنها واجبی که در قرآن کریم به طور مستقیم ۳۲ مرتبه مستقیم تکرار شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان بیان کرد: این تکرارها و تاکیدات، نشان از اهمیت زکات دارد و احیای این فریضه الهی موجب رفع بسیاری از مشکلات و نیاز های جامعه می شود.

 

وی تصریح کرد: احیای زکات احیای دین است و با احیای این فریضه الهی سیمای جامعه اسلامی جلوه زیبایی پیدا می کند و یکی از موضوعاتی است که خداوند از پیغمبر اکرم (ص) به واسطه آن، از مردم تشکر کند.

کد خبر 1129670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha