مردی که هیچگاه اخلاق را سیاسی نکرد/مرحوم اسماعیل بیگی به شدت مراقب آبروی افراد بود

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با برشمردن ویژگی های پاسدار مجاهد، مرد اخلاق و دیانت و مردم داری، مرحوم حاج حسین اسماعیل بیگی، گفت: او عاقبت به خیر شد و کارنامه ای سبز از خود بر جای گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، آیین تشییع و وداع با پیکر پاسدار مجاهد و خدوم ثاراللهی، حاج حسین اسماعیل بیگی، شنبه(۴ دی) با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در حسینیه ثارالله برگزار و مراسم تدفین وی در حسینیه شهدا جنب گلزار شهدای کرمان انجام شد.

 

 

سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان در این مراسم با بیان اینکه برای تجلیل از یک مجاهد ثاراللهی دور هم جمع شده ایم؛ عروج عارفانه او را تسلیت گفت و از وی به فردی مؤمن، انقلابی، مجاهد فی سبیل الله یاد کرد که بیش از ۳۶ سال در لباس جهاد و شهادت بود.

 

 

وی ادامه داد: امروز یکی از بچه های حاج قاسم از ما جدا می شود اما با عاقبت به خیری؛ او همه وجودش را در این ۳۶ سال در طبق اخلاص گذاشته بود و در کنار سرداران تحت فرماندهی حاجی قاسم هم درون رزم و هم برون رزم کرد.

 

 

سردار معروفی گفت: حاج حسین اسماعیل بیگی پس از دوران دفاع مقدس در تیپ یکم سیدالشهداء در تأمین امنیت مردمی در جنوب شرق و پس از آن در ترویج فرهنگ انقلاب و گفتمان سازی و مقابله با جنگ نرم در فرماندهی نواحی بسیج شهرستان های مختلف رزمید و سپر بلای انقلاب و مردم شد.

 

 

 

وی ادامه داد: در فتنه ۸۸ نقش بزرگی در آرام سازی و جدا کردن بخشی از افراد به سمت جبهه حق و اسلام ایفا کرد؛ در زمانی که در اطلاعات سپاه ثارالله بود برای بالا بردن اشراف اطلاعاتی و امنیت مردمی و مقابله با معاندین که دنبال ضربه زدن و تفرقه بودند و در مسئولیت های مختلف برای کمک به امنیت پایدار استان مجاهدت کرد و امروز کارنامه سبزی از خود باقی گذاشته است.

 

 

فرمانمده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: او عاقبت به خیر شد و نام او نیکو است زیرا اندیشه اش زیبا بود و در این ۴۰ روزی که در بیمارستان بستری بود خیل مشتاقان حتی از بیرون استان برای او نذر و دعا و انفاق و قربانی کردند و به زیارت رفتند زیرا خود را مدیون او می دانستند.

 

 

وی سپس با برشمردن ویژگی های شاخص مرحوم اسماعیل بیگی اظهار کرد: از ویژگی های ارزشمند او اهل بیتی بودن است؛ اهل روضه و دعا و مسجد و هیئت و بکاء بود؛ در مجالس اهل بیت بسیار می گریست؛ او ولایی هم بود و اصرار به انسجام جبهه انقلاب اسلامی داشت و این از ویژگی های خوبان و ولایتمداران است.

 

 

سردار معورفی همچنین مردمی بودن را از دیگر ویژگی های او نام برد و تصریح کرد: با روی باز و خندان حلال مشکلات بود و درب اتاق او به روی همه باز بود؛ آبروی خود را برای مردم می گذاشت و دغدغه مردم را داشت نه دغدغه جناح و...عاشق این بود که از سپاه و مجاهدت عقب نماند، خوش سخن و خوش برخورد بود حتی در اوج عصبانیت ملاحظه طرف مقابل را می کرد. 

 

 

وی آبروداری را از دیگر ویژگی های حاج حسین اسماعیل بیگی عنوان کرد و با این توضیح که ما باید سیاست را اخلاقی کنیم نه اینکه اخلاق را سیاسی کنیم؛ افزود: حاج حسین بسیار مراقب آبروی مردم بود و در انتخابات اخیر شورای شهر دوستانه مراقبت می کرد تا آّبروی کسی نرود و انسجام بوجود بیاید.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه او عاشق انقلابیون و گفتمان انقلاب و امام و مکتب حاج قاسم و قوت قلب ایثارگران بود؛ تأکید کرد: امشب همه برای او نماز لیلة الدفن و قرآن بخوانند که او جان پر از ترکش خود را در مسیر انقلاب گذاشت.

کد خبر 1130410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha