ائمه جمعه دغدغه های مردم را می شنوند و در خطبه ها طرح و احصا می کنند

حجت الاسلام حسینی با اشاره به ارتباط نزدیک مسئولان و ائمه جمعه گفت: ائمه جمعه دغدغه های مردم را شنیده و با احصا و طرح آنها مشکلات را به گوش مردم می رسانند و پیگیر حل مسایل مردم هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام سید حسین حسینی در نشست خبری بازخوانی رسالت های نماز جمعه در گام دوم انقلاب اسلامی با عنوان نماز جمعه و مطالبه گری گفت: مطالبه گری شنیدن صدای مردم از طریق ائمه جمعه است و ما در محدوده نماز جمعه خودمان ثابت کردیم که دغدغه های مردم کاملا شنیده می شود و در خطبه ها طرح و احصا می شود و در ارتباط نزدیک و میدانی با مشکلات مردم هستیم.

 

امام جمعه پردیس با اشاره به عنوان مشکلات مردم در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: برای پیگیری مشکلات مردم ما با مسئولان جلساتی برگزار می کنیم و مسئولان بدون واسطه در جریان مشکلات مردم قرار می گیرند و حتی امکان ملاقات رودرروی آنها فراهم می شود و برخی از مشکلات در جلسات حضوری با مسئولان به آنها منتقل شده و حل می شود. جلساتی نیز با حضور فرماندار و استاندار تشکیل می شود البته مشکلات مردم متنوع است و بیشترین مشکلات آنها اقتصادی و معیشتی است. ما فقط مشکلات مردم را فرهنگی نمی دانیم بلکه اهم مشکلات مردم اقتصادی و معیشتی است که مردم آن را بیان می کنند. مردم متوجه پرچمداری امام جمعه در مطالبه گری هستند و امام جمعه در اجتماعات مردمی حضور می یابد و مشکلات آنها را می شنود.

 

وی گفت: این مشکلات در جلسات شورای فرهنگی، امور اداری، امر به معروف و نهی از منکر، شورای فرهنگ عمومی مطرح می شود. مردم دفاتر نماز جمعه را پناهگاه خود می دانند و امام جمعه نیز مسایل و مشکلات آنها را به گوش مسئولان می رساند و نسبت به حل آن اقدام می کند.

 

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: اما ما در رساندن صدای مردم به گوش مسئولان در بخش رسانه با نقص مواجه هستیم. تعدادی از مردم موضوع را شنیده و می دانند اما عده ای نیز از این ارتباط بی اطلاع هستند و فریادهای امام جمعه در مکاتبات و جلسات را نمی دانند.

 

وی خاطرنشان کرد: در جلسات مختلف با مسئولان و ائمه جمعه تست دغدغه مندی مسئولان را با تکیه بر آیات قرآن، روایات و احادیث معصومین بالا می برند تا از این راه احساس وظیفه را در مسئولان تقویت کنند اما این موضوع همچنان مخفی می ماند و هیچ رسانه ای این رویداد را به مردم انتقال نمی دهد.

کد خبر 1130639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha