خطر شیوع سویه جدید کرونا جهرم را تهدید می کند

رحمانیان گفت:با توجه به اینکه شهرستان جهرم در مسیر بندر عباس قرار دارد و رفت و آمد و مسافرت های زیادی در این مسیر صورت می گیرد، خطر شیوع این سویه جدید کرونا بیشتر از قبل جهرم را تهدید می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رحمانیان»، امروز (یکشنبه ۵ دی) با اشاره به اینکه چند مورد ابتلا به امیکرون در استان هرمزگان دیده شده است، گفت: با توجه به اینکه شهرستان جهرم در مسیر بندر عباس قرار دارد و رفت و آمد و مسافرت های زیادی در این مسیر صورت می گیرد، خطر شیوع این سویه جدید کرونا بیشتر از قبل جهرم را تهدید می کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با تاکید بر اینکه شهروندان جهرمی باید بیشتر مراقب رفت و آمد های خود بوده و با توجه به شیوع این سویه جدید در استان هرمزگان پروتکل های بهداشتی را بیش از پیش جدی بگیرند، افزود:  سرعت انتقال بیماری از این نوع جهش یافته چند برابر سویه های دیگر است و به راحتی می تواند در یک فاصله زمانی کوتاه، جمعیت بزرگی را مبتلا کند. 

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری و حضور در تجمعات می تواند به راحتی باعث ایجاد موج بعدی کرونا شود، عنوان کرد: به همین خاطر تا آنجا که می شود باید از حضور در تجمعات و مکان های شلوغ پرهیز کرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه این سویه جدید خطری جدی است برای سالمندان و کسانی که دارای بیماری خاص و مزمن هستند، خاطرنشان کرد: گروه سنی ۶۰ سال به بالا حتما برای دریافت دز دوم و سوم خود به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

 

وی موثرترین راه برای کنترل این بیماری را تکمیل واکسیناسیون عنوان کرد و از شهروندان خواست اگر هنوز برای تزریق واکسن اقدام نکرده اند، بدون تردید به اولین مرکز واکسن مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

 

رحمانیان در پایان اظهار کرد: شهروندان حتما به رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک توجه داشته باشند و تا آنجا که می توانند از سفر های غیر ضروری خود چشم پوشی کنند.

کد خبر 1130805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha