ایجاد شهرک صنعتی جامع فرآوری صنایع معدنی در طبس

قناعت از ورود بخش خصوصی به ایجاد و راه اندازی شهرک صنعتی جامع فرآوری صنایع معدنی در شهرستان طبس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» در دیدار مدير عامل شركت سامان كاوش طبس گفت و اظهارکرد: با توجه به ظرفیت های معدنی بی نظیر خراسان جنوبی، سرمایه گذاری در راستای بهره برداری از این پتانسیل های ارزشمند، در اولویت برنامه های اقتصادی استان قرار دارد. 

 

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر نقش و جایگاه سرمایه گذاران در اشتغالزایی و تولید، متذکر شد: در نشست های مختلف از جمله نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و نیز در جریان بازدید از واحدهای تولیدی مختلف، مدیران به تسهیل شرایط و حمایت از سرمایه گذاران تأکید شده اند. 

 

به گفته وی؛ حمایت از سرمایه گذاران متقاضی سرمایه‌گذاری در استان در دستور کار همه دستگاه ها قرار گرفته است. 

 

وی به تشریح مصوبات این نشست پرداخت و با اشاره به اقدامات بخش خصوصی در راستای حمایت از معادن کوچک مقیاس در استان، گفت: بهمن ماه، جلسه هم اندیشی صاحبان معادن کوچک مقیاس با حضور مدیران هلدینگ معدنی عمرانی خاوران برگزار می شود تا در راستای احیای واحد‌های معدنی نیمه فعال و راکد، مشکلات وموانع موجود بررسی و مرتفع شود. 

 

قناعت با اشاره به تصمیم اتخاذ شده درخصوص ایجاد شهرک صنعتی جامع صنایع معدنی توسط بخش خصوصی در جوار ریل راه آهن طبس اظهار داشت: با هدف جلوگیری از خام فروشی، فرآوری کانی ها، ایجاد ارزش افزوده و صادرات محصولات نهایی معادن، واحد‌های فرآوری زغال سنگ و دیگر ذخایر معدنی در این شهرک راه اندازی می شوند. 

 

وی توسعه اشتغال و کمک به درآمد زایی را مهمترین دلیل توجه به حوزه معادن عنوان کرد و ادامه داد: برنامه ریزی درخصوص احداث ساختمان دفتر مرکزی هلدینگ عمرانی خاوران و شرکت سامان کاوش طبس در مرکز استان از دیگر مصوبات این جلسه بود. 

 

 

کد خبر 1130826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha