سازمان تامین اجتماعی بزرگترین طلبکار شهرداری آبادان است

حمیدپور از سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین طلبکار شهرداری آبادان یاد کرد و گفت: شهرداری آبادان ۲۴۰ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهی دارد و سالانه ۷۰ میلیارد تومان به علت عدم پرداخت حق بیمه بابت تاخیر به این بدهی افزوده می‌شود.

«حسین حمیدپور» امروز (یکشنبه ۵ دی) در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، از بدهی ۲۴۰ میلیارد تومانی شهرداری آبادان به سازمان تامین اجتماعی خبر داد و اظهار کرد: در آذر ماه سال ۹۸، شهرداری آبادان ۱۱۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهی داشت که این بدهی را تقسط کردیم اما متاسفانه به دلیل عدم پرداخت به موقع اقساط این بدهی با دیرکرد در اقساط اکنون به ۲۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

 

مدیر سامانه شهری آبادان با اشاره به مسدود شدن حساب های شهرداری افزود: متاسفانه سازمان تامین اجتماعی در شرف بستن حساب‌های شهرداری است که در این صورت شهرداری با بحران مالی جدی مواجه خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: در سال ۹۸ با راهکارهای ایجاد شده امکان اقساطی کردن بدهی ۱۱۰ میلیارد تومانی به تامین اجتماعی فراهم شد اما شهردار وقت در انجام آن کوتاهی کرد تا میزان بدهی با اضافه شدن دیرکرد به ۲ برابر افزایش یابد.

 

حمیدپور با بیان اینکه ماهانه ۲ درصد بر اساس قسط بندی و پنج درصد نیز بابت کارمزد به مبلغ بدهی تامین اجتماعی اضاف می‌شود اضافه کرد: اگر تقسیط صورت بگیرد این روند بازدارنده خواهد شد؛ شهرداری آبادان آماده قسط بندی است تا مانع افزوده شدن بدهی و دیرکرد به سازمان تامین اجتماعی شود.

 

وی ابراز کرد: پولی که می‌تواند در شهر هزینه کرد باید به حساب تامین اجتماعی واریز شود این در حالی است که این مبلغ در حساب مرکز استان یا تهران واریز خواهد شد و هیچ بهره‌برداری از آن در سطح شهر آبادان صورت نمی‌گیرد.

 

شهردار آبادان خواستار همکاری و حمایت نمایندگان مردم آبادان در مجلس، مسئولان و رسانه ها شد و تاکید کرد: هر سه نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، رسانه‌ها و شورای تامین شهرستان باید در کنار ما قرار گیرند تا بدهی تامین اجتماعی به صورت ۶۰ ماهه پرداخت شود.

 

وی یاد آور شد: با توجه به مشکلات اقتصادی که در شهر آبادان پابرجاست به جای پرداخت این بدهی می‌توان بخشی از مشکلات شهر را رفع کرد.

 

کد خبر 1130958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha