اجرای فاز دوم طرح ملی «یاس» در کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان از اجرای فاز دوم طرح ملی یاس (یاران آسیب ستیز) در استان خبر داد و گفت: این طرح باهدف توانمندسازی بخشی از جامعه تحت حمایت کمیته امداد و ارتقای سطح دانش و مهارت مخاطبان در خصوص امداد در حال برگزاری است.

پیام جلالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: فاز دوم اجرای طرح ملی یاس (یاران آسیب ستیز) با همکاری مشترک کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعیت هلال احمر به منظور ارائه آموزش به دختران رده سنی ۳۰ تا ۴۵ سال تحت حمایت کمیته امداد در مورد  شیوه های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی است.

 

 

جلالی افزود: از برنامه‌های مهم جمعیت هلال احمر در حوزه‌ی آموزش همگانی، اجرای طرح یاس است که با هدف ارتقای تاب‌آوری در جامعه در حال اجرا است که در فاز نخست طرح یاس، دختران ۳۰ تا ۴۰ سال تحت پوشش کمیته امداد امام خیمنی(ره) از آموزش‌های هلال احمر بهره‌مند شده و در فاز دوم نیز بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده ۳۵۰ نفر روز  نفر سهمیه استان است که به طور منظم از آموزش بهره‌مند خواهند شد.

 

 

وی تاکید کرد: از راهبردهای اجرایی برای توانمندسازی گروه‌های مختلف تحت حمایت کمیته امداد، آموزش است که هلال احمر برای توانمندسازی و تأمین استقلال اقتصادی خانواده‌ها به جد در حال تلاش و برنامه‌ریزی است و انتظار داریم خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در برنامه‌های آموزشی برگزارشده حضور مستمر و مداوم در کلاس‌های آموزشی داشته باشند.

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با تأکید به رویکرد امداد و توانمندسازی و ارائه آموزش‌های لازم و استقلال اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت بیان داشت: ارائه  آموزش در حوزه‌های مختلف از برنامه‌های مهم برای خانواده‌های تحت حمایت است که با همکاری کمیته امداد در حال اجرا بوده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مناطق کم برخوردار در کردستان آموزش‌های همگانی، امدادی و طرحهای پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی و ... ارائه می‌شود.

 

 

وی افزود: طرح ملی یاس با فعالیت دختران ۳۰ تا ۴۵ سال از سال گذشته در کشور آغاز شده و فرصت خوبی برای نقش آفرینی در عرصه‌های اجتماعی و امدادی است و تاکنون ۱۰ کلاس امدادی و ۱۵ کلاس غیر امدادی اعم از آسیب های اجتماعی، مشاوره گروهی و ... صورت گرفته، که می توان از ظرفیت این دختران آموزش دیده نیز برای ارائه آموزش در سطح محلات و در بین اعضای خانواده استفاده کرد.

 



جلالی تصریح کرد: جوانان مهمترین سرمایه اجتماعی هلال احمر هستند و باید زمینه مناسب برای شادی و نقش آفرینی دختران بالای ۳۰ سال در کشور فراهم شود و امید است شاهد توسعه طرح ملی یاس در بین همه فرزندان این نهاد باشیم تا در جامعه ایفای نقش کنند.

کد خبر 1130995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha