لزوم خدمت رسانی به مناطق محروم آبادان

حجت‌الاسلام غبیشاوی با تاکید بر لزوم خدمت رسانی به مناطق محروم گفت: فاضلاب، آب های سطحی، آسفالت و بیکاری جوانان از مشکلات شهرستان آبادان است که باید برای برطرف کردن آنها فکری اساسی اندشیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی» امروز (یکشنبه ۵ دی) در نشست شورای اداری شهرستان آبادان که با حضور مدیران دستگاه های مختلف شهرستان در فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، ضمن گرامیداشت و بزرگداشت دهه بصیرت و سالروز شهادت شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد: دهه بصیرت انقلاب اسلامی از ۹ الی ۱۹ دی ماه ثبت شده و حماسه یوم الله ۹ دی روز تجدید حیات انقلاب اسلامی در مقابله با توطئه‌های دشمنانی بود که برای از میان برداشتن نظام اسلامی طراحی کرده بودند.

 

امام جمعه آبادان به حضور آگاهانه و با بصیرت ملت ایران اسلامی در حماسه ۹ دی ماه اشاره کرد و افزود: مردم بار دیگر با حضور آگاهانه خود استمرار و پایداری انقلاب اسلامی و نهضت امام (ره) را به اثبات رسانند و ملت ایران با لبیک به رهبر و امام خود مشت محکمی بر دهان دشمنان کوبیدند و نقشه‌های دشمنان را خنثی کردند.

 

وی با تاکید بر لزوم خدمت رسانی به مناطق محروم ابراز کرد: فاضلاب، آب های سطحی، آسفالت و بیکاری جوانان از مشکلات شهرستان آبادان است که باید برای برطرف کردن آنها فکری اساسی اندشیده شود.

 

«سید زین‌ العابدین موسوی» نیز با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) و جانباختن تعدادی از هموطنان در حادثه دلخراش محور اهواز خرمشهر و همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی عنوان کرد: بزرگداشت دومین سالگرد شهدای مقاومت می بایست هرچه باشکوه برگزار شود.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان اضافه کرد: شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس در زمانی که شهرستان‌های آبادان و شادگان در محاصره سیل قرار داشتند با حضور در منطقه بیشترین کمک را به مردم کردند.

 

وی در بخشی از سخنان خود با تاکید بر لزوم جذب اعتبار مالی سال جاری توسط دستگاه‌های شهرستان آبادان تصریح کرد: با توجه به مدت زمان باقی مانده از سال جاری دستگاه ها می بایست جذب اعتبارات را مورد تاکید قرار دهند.

 

موسوی با بیان اینکه عدم جذب بودجه اختصاص یافته به دستگاه‌های اجرایی خیانت به مردم شهرستان است اذعان کرد: در کنار اعتبار و بودجه‌های جاری، اعتبارات زیادی به برخی از دستگاه‌های شهرستان اختصاص یافته که باید سعی شود جذب و به نفع مردم هزینه شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دولت خدمتگذار و در راس آنها رئیس جمهور برای رفع مشکلات مردم در سطح کلان اشاره کرد و ادامه داد: برخی از مشکلات در سطح شهرستان با انعطاف قانونی قابل برطرف شده، حدود ۱۰۰ دستگاه ملی و منطقه‌ای دولتی در سطح شهرستان آبادان فعال هستند که برای برطرف کردن برخی از مشکلات نیاز است با در اختیار قرار دادن ماشین‌آلات و تجهیزات به شهرداری و آبفا کمک کنند.

 

فرماندار ویژه آبادان همچنین خواستار توجه خاص مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان به مناطق کم‌ برخوردار از جمله منطقه سلیج غربی و شرقی شد و بیان کرد: مردم این منطقه ولایتمدار و انقلابی در انتخابات بیشترین حضور را در پای صندوق‌های رای داشتند و از کمترین امکانات رفاهی و خدماتی بی‌بهره هستند.

 

در ادامه نیز «حجت الاسلام حمید سیلاوی» ثمره تقوی را بصیرت دانست و اظهار کرد: حرکت انقلابی و خودجوش مردم در نهم دی تجلی ولایتمداری، دشمن شناسی و بصیرت و همبستگی ملی و یک حماسه عاشورایی بود که محاسبات دشمن را در هم ریخت.

 

امام جمعه شهر چوئبده افزود: حماسه نهم دی می بایست با تبیین درست برای نسل جوان بازگو شود چراکه ولایتمداری رمز تداوم و موفقیت نظام اسلامی است.

 

وی با انتقاد از وضعیت پروژه های نیمه کاره منطقه آزاد اروند در شهر چوئبده تصریح کرد: در حالی که برای شهر هنوز طرح جامع جمع آوری فاضلاب تدوین و طراحی نشده است متاسفانه خیابان‌ها و معابر شهر چوئبده به منظور اجرای پروژه‌های سازمان منطقه آزاد اروند کنده کاری شده و بدون اصلاح و یا تکمیل آن رها شده است.

 

حجت الاسلام سیلاوی با بیان اینکه برخی از جاده‌ ها و مسیرهای آبادان به چوئبده وضعیت مناسبی ندارند گفت: باید برای اصلاح آنها فکری اساسی کرد تا شاهد حوادث ناگوار در این جاده‌ها نباشیم.

 

«حجت الاسلام مهدی محمدی پور» نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه برخی از ادارات آبادان توجهی به مشکلات اروندکنار ندارند ابراز کرد: متاسفانه برخی از دستگاه‌ها و ادارات دولتی شهرستان آبادان به اروندکنار و مشکلات آن بی‌ توجه هستند و برای بررسی مشکلات مردم نیز به منطقه مراجعه نمی‌کنند.

 

امام جمعه شهر اروندکنار نگاه‌ دولت خدمتگذار  را به مناطق محروم و کم‌ برخوردار عنوان کرد و ادامه داد: باید مسئولان محلی نیز به فکر برطرف کردن مشکلات مردم مرزنشین اروندکنار باشند.

 

در ادامه نیز «جمیل علوی یکتا» به برگزاری اختتامیه جشنواره فیلم رسام در آبادان اشاره کرد و یاد آور شد: اختتامیه این جشنواره ۲۹ دی ماه سال جاری در آبادان برگزار خواهد شد.

 

نماینده بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اضافه کرد: جشنواره فیلم رسام با ۲ رویکرد مدافعان وطن و مدافعان حرم در دو بخش اصلی داخلی فیلم (۱۸۰ ثانیه‌ای، مستند، داستانی، پویانمایی و نماهنگ) و فیلمنامه و بین‌المللی (مستند، داستانی و انیمیشن) اجرا می شود.

 

وی از ارسال یک هزار و ۲۷۱ اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۴۲ اثر از داخل کشور و ۷۲۹ اثر نیز از خارج کشور به دبیرخانه جشنواره رسام ارسال شده است.

 

کد خبر 1130998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha