تبعیت از اسلام گزینشی است

آیت الله عبادی گفت: اگر تبعیت از اسلام به تمام معنا انجام شود در اولین فرصت همه مشکلات حل است اما متاسفانه گزینشی عمل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۶ دی) در دیدار با جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: اسلام ناب اگر جنبه عملی پیدا کند همه مسائل حل می‌ شود همانگونه که سید جمال الدین اسدآبادی در مصر در آن تاریخ افراد دلسوز را جمع و بسیار گریه کرد که از خدا باید عذرخواهی کنیم که دینش را حفظ نکردیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: معمولا اینگونه است که در هر کار و عملی، آن مسئول و مدیر مربوطه هر چه که می‌گوید زیرمجموعه دقیقا عمل می‌کنند اما در مسائل دینی اینگونه نیست یعنی بعد از آنکه کارشناس نظر اسلام را گفت به صورت گزینشی و میلی رفتار می شود و درد مسلمانان از صدر اسلام نسبت به گفته های پیامبر اکرم(ص) تا امروز تبعیت گزینشی است.

 

وی بیان کرد: اگر تبعیت از اسلام به تمام معنا انجام شود در اولین فرصت همه مشکلات حل است اما متاسفانه گزینشی عمل می شود.

 

آیت الله عبادی در ادامه با اشاره به اینکه علما ورثه انبیاء هستند و یکی از جاهایی که به صورت نسبی اما در حد بالا به عنوان شاهد قضیه، آقایان علمایی هستند که در نیروی های مسلح خدمت می کنند، افزود: نتیجه آن را می بینید که تفاوت این علما با بقیه علمای جامعه این است که محیطی که اینها کار می‌کنند محیط منضبط است؛ نیروهای مسلح قانونمند تربیت می شود بنابراین درصد اجرا و عمل آنان خیلی بالاست.

 

امام جمعه بیرجند با  بیان اینکه رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷ سپاه بر اساس ایمان اجرا می شود و دشمن هم این را می داند، افزود: نیروهای مسلح بر اساس اعتقاد و انضباطی که دارند روی حرفشان تا پای جان می ایستند.

 

وی با تأکید بر اینکه در این دنیای پرآشوب، امنیت یکی از شاخصه های مهم جمهوری اسلامی ایران است که فیض آن نصیب همه مردم است، گفت: اگر همه سازمان‌ها، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها ملتزم شوند به کار کارشناس دینی و وظیفه عقیدتی و ایمانی، ما همه مشکلات را حل شده می بینیم چون مشکلات زاییده کار ما است.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: انقلاب یعنی خود مردم؛ دشمن بر آنان مسلط بوده و دین و ناموس آنان تحت سلطه استعمارگران خارجی و استبداد داخلی بود و مردم این را برنتافتند و انقلاب کردند.

 

 

کد خبر 1131017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha