برگزاری جلسه تکریم و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان

مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان؛ مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان و رئیس دبیرخانه منطقه ۶ دانشگاه پیام نور برگزار شد.

در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبري در دانشگاه پیام نور استان اصفهان با اشاره به یاد شهدا و سرداران سرافراز به ویژه سردار دلها شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: این جلسه به عنوان تکریم از تلاش‌ها و مساعدت ها و مجاهدت‌های یکی از اساتید خوشنام و خوش فکر و رزمنده دفاع مقدس، آقای دکتر جلالی هستیم و برای ایشان آرزوی سلامتی داریم، انشالله که در هر سنگری از سنگرهای خدمت رسانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور پیدا کنند بتوانند مانند گذشته بدرخشند.

 

وی ادامه داد: همچنین در خدمت معارفه استاد دیگری از جهادگران آقای دکتر مختاری هستیم و خدا را شاکریم که در مجموعه علمی فاخر در استان شهید پرور اصفهان هستیم جایی که همگی با عشق و مجاهدت در سنگر علم و جهاد تلاش می کنند.

حجت الاسلام حیدری در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره ارزش کار جهادگران دانشگاهی افزود: آن استادی که قلم می‌زند، مقاله می‌نویسد، تدریسی انجام می‌دهد و شاگرد پروری می کند؛ مانند مجاهد فی سبیل الله است. در نظام امت اسلامی وقتی با ریاست ها و موقعیت ها مواجه می شویم می‌بینیم که هیچ شأنیتی بالاتر از خدمتگزاری برای مدیر و رئیس وجود ندارد. این مدیریت و ریاست به هر کدام از ما برسد مطمئناً جنبه خدمت‌رسانی ما و جبهه های مطالبه‌گری از ما بیشتر خواهد شد.


وی در ادامه افزود: الحمدالله در این راستا آقای دکتر مختاری هم دارای پیشینه علمی خوب و ارزشمندی در بین دانشگاه و هم بیرون از دانشگاه دارند و ان‌شاءالله با حضور و وجود ایشان در دانشگاه، شاهد رشد و تعالی و شکوفایی هر چه بیشتر در همه عرصه ها باشیم و الحمدالله دانشگاه پیام نور ظرفیت های بسیار بالایی دارد اینها گنجینه‌های انسانی ما هستند و ما می‌توانیم با این توانمندیهای بالا به عنوان یک دانشگاه پیشرو و پیشگام برای گام‌های بلند در مسیر منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب باشیم.


در ادامه دکتر جلالی رئیس سابق دانشگاه پیام نور استان اصفهان پس از تشکر و خیر مقدم به حاضرین و اشاره ای به مناسبت های ایام پیش رو ایام فاطمیه و سالگرد شهدای عملیات کربلای ۴، به‌گزارش عملکرد ۲ ساله دانشگاه پیام نور استان اصفهان در دوران تصدی خود پرداخت. 


وی از تلاش‌ها و زحمات کلیه همکاران و مسئولین ستادی و رؤسای مراکز و واحدهای استان تشکر و قدردانی نمود و در وصف آقای دکتر مختاری ریاست جدید دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: وی از جمله نیروهای ارزشمند و انقلابی کشف شده در طی ۱۵ ساله اخیر هستند و به دلیل توانمندیها و مسؤولیت های اجرایی در سطح دانشگاه و بیرون از فضای دانشگاه بی بدیل هستند و ضمن تبریک صمیمانه به ایشان از خداوند متعال آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون ایشان را داشته و تأکید داشتند دانشگاه پیام نور استان اصفهان ان شاءالله در سایه الطاف الهی و حضور ایشان آینده درخشان و چشمگیری خواهد داشت.


در ادامه مراسم مختاری رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان و رئیس منطقه ۶ دانشگاه پیام نور ضمن خیر مقدم به حضار جلسه و تقدیر، تجلیل و تشکر از زحمات جناب آقای دکتر جلالی بیان داشتند: در سال‌های متمادی که در خدمت آقای جلالی بودیم، درس‌های زیادی از ایشان آموختیم و از شاگردی در محضر ایشان بهره‌های زیادی برده ایم.

مختاری ابراز داشت: به نوبه خودم از زحمات ایشان تقدیر و تشکر می کنم و الحمدالله امروز شاهد رشد و شکوفایی ایشان هستیم در دو سالی که در خدمت ایشان بودیم و در شرایط بسیار سختی بود با وجود دوران کرونا که این چنین تجربه ای در سابقه کشور نداشتیم، الحمدلله با مدیریت خردمندانه و هوشمندانه ایشان توانستیم دوران خوب و بی سابقه ای را رقم بزنیم.


ایشان ضمن تشکر از رؤسای مراکز و واحدها از آنها خواستند تا بتوانند جهت اعتلا و رشد دانشگاه قدم بردارند. همچنین تشکر ویژه از اعضای هیئت علمی که در این شرایط سخت و آموزش مجازی سختیها را تحمل کرده و ذره‌ای در خدمت رسانی خود کوتاهی نکردند.


مختاری خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور در کشور عملکرد بی‌نظیری داشته و به ویژه در زمینه آموزش الکترونیک صبغه خوبی به همراه داشته و دارد و ان‌شاءالله بتوانم با کمک همه همکاران خدمتگزار خوبی برای دانشجویان باشیم و بتوانیم قدم‌های خوبی در راستای تحقق آرمان های مقدس دانشگاه تلاش مضاعف داشته و در رسیدن به تمدن نوین اسلامی قدم برداریم.


رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان اظهار داشت: امروز باید بیش از پیش تلاش کرد و دیپلماسی علمی دانشگاه را توسعه داد و بتوانیم دانشگاه را به سمت توسعه مراکز رشد، مراکز کارآفرینی و مراکز دانش بنیان گسترش دهیم و سرلوحه کارمان قرار دهیم. دانشگاه پیام نور خود را با سرفصل های جدید تطبیق داد در بین دانشگاههای کشور الحمدلله سرآمد بوده و به ویژه در این شرایط سخت کرونا خوش درخشیده است.

وی عنوان داشت: باید با تغییر تفکرات و تغییر شیوه کاری سطح خوبی را برای دانشگاه ایجاد کنیم و با گسترش همکاری ها با صنعت و جامعه بتوانیم دانشگاهی نیاز محور، مسئله محور، خلاق و کارآفرین، پیشرو و توسعه یافته داشته باشیم و برند جدیدی را برای دانشگاه در منطقه ۶ ایجاد کنیم. 


دکتر جمال زاده معاون محترم پارلمانی و حقوقی دانشگاه پیام نور نیر گفت: جایگاه پست و مقام در دین ما چیست؟ و چه نگاهی به آن می شود؟ در دین ما توصیه شده، بر حذر باشید و دوری کنید از پست و مقام. زیرا  پاسخگویی نسبت به آن خیلی سخت و دشوار است. مقام معظم رهبری در این رابطه می فرمایند هر مسئولی چه خوب و چه بد در روز قیامت با دستان بسته محشور می شود که اگر عملکرد خوبی داشته باشد دستان آن باز و اگر بد باشد دست بسته عقوبت می گردد؛ که خودشان دهنده اهمیت پاسخگویی مسئولیت را می‌رساند.


معاون حقوقی و امور مجلس دانشگاه افزود: در طول تاریخ، خدمت به دین و تشیع به اندازه امروز در ایران اسلامی در رفاه و آسایش نبوده که در این مسیر طی شده، سختی ها و مشقت هایی کشیده شده تا بتوانند از این تشیع دفاع کنند. و ما به برکت نظام جمهوری اسلامی در این نعمت غرق هستیم و در تاریخ شیعه سابقه ندارد که خدمت به دین به اندازه امروز به راحتی صورت گیرد.


دکتر جمالزاده در ادامه به اهمیت دانشگاه و جایگاه آن از منظر حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: حضرت امام می‌فرمایند دانشگاه مبداء همه تحولات و مقدرات یک کشور است اگر دانشگاه کشور اصلاح شود کشور اصلاح می گردد و اگر تباه شود کشور تباه می گردد. دانشگاه خوب یک ملت را سعادتمند، و دانشگاه بد کشور را به عقب می‌راند. که در این مسیر باید دید آیا رشد معنوی اخلاقی و علمی را رقم زده ایم یا نه! 


وی در ادامه بیان داشت: وزیر محترم علوم طی جلسه ای دانشگاه پیام نور  را ملی و فراملی نامیدند. و طبق آمار مستند بحمدالله ۱۶۰ هزار داوطلب دانشگاه پیام نور را به عنوان اولویت اول انتخاب کردند که اگر به این سرمایه توجه نکنیم قطعاً جوابگو خواهیم بود و باید زمینه های خدمت  به آنان را در کلیه امور مرتفع نماییم.

جمالزاده تاکید کرد: دانشگاه ظرفیت های داخلی بی‌نظیری دارد مثل اساتید و دانشجو ها و کارکنان و امکانات و فضای آموزشی و همچنین ظرفیتهای بیرونی که همه آنها به بحث ارتباطات برمی‌گردد. کسانی که ارتباط بیشتری با بیرون دارند افراد قدرتمندتری هستند و می‌توانند در جهت رشد دانشگاه خدمت بیشتری انجام دهند. و در این راستا دانشگاه باید به سمت حل مشکلات جامعه حرکت کند. که لازمه همه این مجاهدت‌ها ،خودسازی، اخلاص،تلاش و همت مضاعف می باشد.


پایان بخش جلسه مدیران قسمتهای مختلف ستاد استان با هدایایی از دکتر محمد رضا جلالی رئیس سابق دانشگاه پیام نور استان اصفهان تجلیل به عمل آوردند.

کد خبر 1131340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha