افتتاح و بهره برداری از ۶۳۱ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در ایلام

۶۳۱ واحد مسکونی مددجویان با همت نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) و سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام برای مددجویان و محرومان این استان ساخته شده و امروز طی مراسمی تحویل مددجویان این نهاد در مناطق روستایی و محروم شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، در آیینی که با حضور سردار حزنی، فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در محل مجتمع فرهنگی لاله ایلام برگزار شد، با اعلام پایان کار ۶۳۱ واحد مسکونی احداثی  مربوط به تفاهم نامه مشترک بین کمیته امداد و سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام به  مددجویان  واگذار شد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در این مراسم اظهار کرد: برای ساخت این واحدهای مسکونی 233 میلیارد و 700 میلیون ریال از محل اعتبارات کمیته امداد هزینه شده و  حوزه محرومیت زدایی  سپاه استان ایلام کار اجرایی این تعداد واحد مسکونی را برعهده گرفته است.

 

«رضا طاهری» با عنوان اینکه کار ساخت این واحدهای مسکونی از  سال 1395 آغاز شده استT گفت:  در مرحله اول واگذاری این واحدها ۴۰۹ مورد و در مرحله پایانی نیز ۲۲۲واحد تحویل نیازمندان فاقد مسکن این استان در روستاهای سراسر استان شده است.

 

وی اضافه کرد: در پایان مراحل ساخت این واحدهای مسکونی مشترک لازم میدانم از ازسازمان بسیج سازندگی، بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، گروههای جهادی، قرارگاه سازندگی امام رضا (ع) ، خیرین، اقوام و بستگان مددجویان و تمامی  عزیزانی که در خلق این کارماندگار نقش داشته اند تشکر نمایم.

 

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام به برنامه های حوزه مسکن این نهاد در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال بیش از 2 هزار مورد خدمت مسکن در حال ارائه به مددجویان کمیته امداد استان بوده که حدود 500 مورد آنها پروژه ساخت مسکن بوده که با همکاری  بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و خیرین ساخته خواهند شد و در مجموع برای انجام این پروژه ها 485 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

 

طاهری با بیان اینکه  دشمن در تلاش است که با فشارها و تحریم های اقتصادی سرمایه اجتماعی نظام اسلامی را آسیب مواجه کند، ابراز کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، اهم فشار اقتصادی بر روی اقشار آسیب پذیر و مددجویان نهادهای حمایت وجود دارد، در استان ایلام سی و یک هزار خانواده تخت پوشش و نیازمند را داریم که این میزان ۲۰ درصد از خانوارهای استان ایلام را شامل می شود.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال ۶هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی برای خانواده های مددحو در دست اجراست که تا کنون ۷۷ درصد این طرح های اشتغالی انجام شده است، خاطرنشان کرد:  بیش از ۲ هزار خانواده مددجو نیز در بحث اشتغال به ثبات شغلی و توانمندی رسیده و از چرخه پوشش کمیته امداد خارج شده اند.

کد خبر 1131341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha