ارائه خدمات متناسب با میزان نقش‌ آفرینی طلاب و روحانیون در مسیر تحقق رسالت‌ های حوزوی

حجت الاسلام میرمحمدی به طرح هدفمندی خدمات اشاره کرد و گفت: در این طرح تلاش شده ارائه خدمات متناسب با میزان نقش‌ آفرینی طلاب و روحانیون و در مسیر تحقق رسالت‌ های حوزوی و نیاز ایشان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید جمال‌الدین میرمحمدی» در دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به رویکردهای مرکز خدمات در حمایت از طلاب از جمله طرح هدفمندی خدمات اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح طلابی که به یکی از شئون حوزوی مانند تحصیل، تبلیغ و تحقیق می‌ پردازند مورد حمایت مرکز خدمات قرار می‌گیرند، به این معنی که از طلاب تا زمان مشخصی که در حال تحصیل هستند حمایت تحصیلی صورت می‌گیرد و پس از آن حمایت تحصیلی قطع شده و حمایت تبلیغی و پژوهشی آغاز می‌شود.

 

رئیس مرکز خدمات حوزه‌ های علمیه کشور گفت: در این طرح تلاش شده ارائه خدمات متناسب با میزان نقش‌ آفرینی طلاب و روحانیون و در مسیر تحقق رسالت‌ های حوزوی و نیاز ایشان باشد و مرکز خدمات این طرح را سرلوحه برنامه‌ های خود قرار داده است.

 

وی ادامه داد: مرکز خدمات حوزه‌ های علمیه با ارتقای مستمر رویکرد خود، به تدریج به سمت «رویکرد رسالت محور» در حرکت بوده و بر پشتیبانی و مانع زدایی از تحقق رسالت‌ های حوزه و روحانیت، متمرکز شده تا خدمات خود به جامعه هدف را بر طبق میزان تلاش افراد در زمینه تحقق رسالت‌ های روحانیت و اقامه دین مبین اسلام ارائه کند.

 

حجت الاسلام میرمحمدی یادآور شد: در این طرح، بین طلبه‌ ای که کار تبلیغ و پژوهش انجام می‌ دهد و در یک استان محروم بوده با طلبه‌ ای که در قم و مشهد است، تفاوت قائل شدیم و طلبه‌ ای که در قم و مشهد ساکن بوده امتیازش کمتر است.

 

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور افزود: یکی دیگر از رویکردهای مرکز خدمات حوزه‌ های علمیه تقویت حوزه‌ های علمیه استان‌ ها است تا طلابی که قصد تحصیل دارند کمتر به قم و مشهد مراجعه کنند.

 

وی با تأکید بر تأمین استاد سطوح عالی و خارج حوزه‌ های علمیه استان‌ ها، گفت: حمایت از اساتید سطوح عالی و سطوح خارج که برای تدریس به استان‌ ها هجرت می‌ کنند از برنامه‌ های مرکز خدمات بر اساس طرح هدفمندی است.

کد خبر 1131461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha