مستند «میراث یک درخت» در بجنورد رونمایی می شود

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی، از رونمایی مستند فرهنگی «میراث یک درخت» حاصل زحمات اهالی مسجدی روستای دوستدار کتاب بزنج اسفراین همزمان با نهم دی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «هاشم شیرازیان» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: مستند «میراث یک درخت» حاصل تلاش اهالی مسجد روستای بزنج اسفراین است که دستاوردهای و قابلیت های اثرگذار فرهنگی آن را به تصویر می کشد.

 

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه روستای بزنج با تلاش های مدیر کانون معراج السعاده مسجد امام حسین (علیه السلام) این روستا توانست در دو دوره متوالی به عنوان روستای برگزیده جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران انتخاب شود، این مستند بدین منظور از سوی شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل این استان ساخته شد.

 

شیرازیان، بیان کرد: این مستند به کارگردانی «مصطفی شهراد کلاتی» و نویسندگی «مهدی ایزانلو» در قاب تصویر نشسته است.

 

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی، سید محمد باقر سجادپور را به عنوان تهیه کننده معرفی کرد و گفت: این کار را مجتبی ابراهیمی از جوانان مسجدی و عضو کانون امام حسن مجتبی (علیه السلام) روستای گسک اسفراین تدوین کرده است.

 

وی برگزاری جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر  را فرصتی برای معرفی استعدادهای نو و جوانان علاقه مند به حوزه فیلم و فیلمسازی و ارائه راهکارهای بهتر برای پرورش این استعدادها برشمرد و از فعالان کانون های فرهنگی هنری استان خواست تا در کارگاه های آموزشی این جشنواره و حضور اساتید ارزشمند این عرصه بهره مند شوند.

 

وی به برگزاری موفق اولین دوره جشنواره فیلم روستا و عشایر به میزبانی استان خراسان شمالی در تابستان سال 98 و محوریت فعالان کانون ها در برگزاری آن، اشاره و اظهار امیدواری کرد: با توجه به اینکه بیش از نیمی از جمعیت این استان در مناطق روستایی زندگی می کنند، این جشنواره بتواند زمینه ساز کشف قابلیت های ارزنده و قابل عرضه فرهنگ و هنر این استان در مناطق مختلف روستایی باشد.

 

گفتنی است، دومین جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر که  از امروز  سه شنبه، هفتم دی ماه جاری آغاز شده و پنج شنبه 9 دی ماه با برگزاری مراسم اختتامیه پایان می یابد.

 

 

کد خبر 1131753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha