اکران فیلم «خانه ای برای پروانه ها» چراغ جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر را روشن کرد

دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر با روی پرده رفتن فیلم «خانه ای برای پروانه ها» به کارگردانی «منصور حیدری» در سینما گلشن بجنورد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر عصر امروز سه شنبه (هفتم دی ماه) با روی پرده رفتن فیلم «خانه ای برای پروانه ها» به کارگردانی «منصور حیدری» در سینما گلشن بجنورد آغاز شد.

 

در نخستین روز از اکران فیلم ها، سینما گلشن بجنورد از ساعت 15 تا 16 و 30 دقیقه میزبان علاقه مندان برای تماشای فیلم های «خانه ای برای پروانه ها» به کارگردانی «منصور حیدری»، «اینجا پر است از دست های که خسته نمی شوند» به کارگردانی «محمد حسنی»، «آلما» به کارگردانی «امیرحسین طالشی»، «بابردو» به کارگردانی «سیاوش ساعدپناه» و «امید غریبی»، «آدم و حوا» به کارگردانی «رضا دانش پژوه»، «چهل چراغ» به کارگردانی «حسین فیروزه»، «سید جنگلی» به کارگردانی «آسیه احمدی» و «زنگ آخر» به کارگردانی «امین باقری» بود.

 

همچنین فیلم «کشاورز» به کارگردانی «جعفر صیادی»، «ویانه» به کارگردانی «نظیر میرزایی»، «لالایی برای مادر» به کارگردانی «مصطفی سعیدی»، «آنه خدیجه» به کارگردانی «مهدی ناظریان»، «برجای مانده» به کارگردانی «محمد حسنی»، «پلاس» به کارگردانی«محمد عبدالهی» و «تنگه پنج» به کارگردانی«مرتضی محسنی» نیز از امروز ساعت 17 تا 18 و 30 دقیقه برای علاقه مندان اکران شد.

 

در سومین سیانس در نظر گرفته شده برای اکران فیلم های راه یافته به مرحله نهایی، 6 فیلم از ساعت 19 تا 20 و 30 دقیقه در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد و فیلم های «آواها در موج ها» به کارگردانی «نوید زارع»، «فرزندان خونیار» به کارگردانی «آرمان قلی پور دشتکی»، «قاشق» به کارگردانی «جلال ویسی»، «ناو» به کارگردانی«آرتان فتح الهی» ، «ونگ وا» به کارگردانی «حاتم تاییج زاده» و «مرگان» به کارگردانی «امید پوراتابک» از نگاه داوران این جشنواره  داوری می شود.

 

اکران ویژه فیلم مستند «آخرین بخشی» به کارگردانی «فرشاد فدائیان» با موضوع استاد حاج قربان سلیمانی هم در سیانس 20 و 45 دقیقه امروز در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد.

 

در این دوره از جشنواره از میان 171 اثر رسیده به دبیرخانه و پس از ارزیابی اولیه از سوی هیئت بازبین متشکل از «حامد ظریفیان»، «سعید آقایی»، «رضا سپهرداد»، «تقی علی آبادی» و «رضا غلامی مطلق» 41 اثر از 15 استان به مرحله نهایی راه پیدا کرد که رقابت فیلم ها از امروز در سینما گلشن بجنورد آغاز شد.

 

بر این اساس، کردستان و خراسان شمالی هر کدام با هفت اثر، تهران با پنج اثر، گلستان مازندران و چهارمحال بختیاری هر کدام با سه اثر، یزد، آذربایجان شرقی، کهکیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی هر کدام دو اثر، گیلان، اصفهان، کرمانشاه، اردبیل و زنجان هرکدام یک اثر در این جشنواره به رقابت خواهند پرداخت.

 

در این دوره از جشنواره سلسله کارگاه های آموزشی با حضور دکتر «احمد الستی» از چهره های برجسته عرصه فیلم و پژوهشگر سینما با محوریت «بازگشت به یادداشت های ژان روش در ارتباط با فیلم های مستند مردم نگاری» و «روایت در فیلم های کوتاه داستانی قرن 21 » از ساعت 9 تا 11 و 30 دقیقه در سالن ایثار بجنورد هشتم و نهم دی برگزار می شود.

 

گفتنی است، دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر با حضور داورانی متشکل از «فرشاد فدائیان»، «مهرداد اسکوئی» و «تورج اصلانی» از امروز آغاز شده و برگزیدگان این جشنواره ساعت 18 پنج شنبه نهم دی ماه در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد معرفی خواهند شد.

 

 

کد خبر 1131831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha