اوضاع نابسامان اقتصادی و معیشتی جامعه امروز ناشی از جدی نگرفتن اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: خدمت کردن به ملت با بصیرت ایران عزیز افتخار است، باید متاسف باشیم از سیاست‌های غلطی که وضع معیشت و اقتصاد را به این روز کشانده، اگر توصیه‌های سیاست اقتصاد مقاومتی و مبارزه با فساد جدی گرفته می‌شد اوضاع بهتر از این بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۸دی) در همایش فصلی روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها و روسای حوزه‌های بخش ضمن گرامیداشت مناسبت‌های هفته از جمله ایام فاطمیه و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: منسب قضاوت و حکم بین خلایق مهم است، یکی از ویژگی‌های حضرت فاطمه الزهرا (س) اقدام و مقاومت بود، این دو ویژگی کنار هم سرنوشت‌ساز بوده و گاه در جامعه کمرنگ و گاه پررنگ است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: اقدام به‌هنگام و مقاومت بسیار مفید و تحول‌آفرین است، اگر اقدام همراه با مقاومت نباشد مشکلات عدیده‌ای در جامعه به‌وجود می‌آید، دستگاه قضایی کشور در همین سه چهار دهه گذشته در برخی از زمان‌هایی که اقدام به‌موقع داشت آن هم در مقابل فشارها و جریان‌های مختلف، توفیقات خوبی را به‌دست آورد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: در مقاطعی که این  اقدام‌ها به‌موقع نبود مشکلاتی به‌وجود آمد، بنابراین یکی از درس‌هایی که ما از مکتب حضرت می‌آموزیم همین است، با بعث پیامبر اکرم (ص) دعوت اسلامی و تبلیغات در این حوزه آغاز و منتهی به برپایی حکومت اسلامی شد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: حضرت فاطمه الزهرا (س) در همه مقاطع با جریان دعوت اسلامی همراهی کامل داشت، دومین نمونه از اقدام و مقاومت در تشکیل زندگی در کنار مردی باتقوا است، دختران و پسران ما باید این را درست بگیرند، نه که اقدام نکرده یا دیر اقدام کنند.

 

این مسئول تصریح کرد: حضرت فاطمه الزهرا (س) در میان انوع خواستگاران، فردی فقیر اما باتقوا را انتخاب کردند،(دوستانش اعتراض کردند که در میان سیلی از خواستگاران ثروتمند او را انتخاب کرده‌ای)، حضرت می‌دانست با فقر زندگی کردن چقدر سختی دارد.

 

وی یادآور شد: گاه غذا نداشتند و گاه مجبور بودند لقمه دهانشان را به دیگری بدهند، ولی ایشان ایستادگی کردند،بر زندگی فقیرانه و زاهدانه صبر کردند، همچنین در دادخواهی و احقاق حق خودش ایستادگی کرد، حق حضرت را ربودند، فدک میراث نبود اگر هم بود باز حقش بود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه دشمن قدرت اقتصادی را از این خانواده گرفت، ادامه داد: حضرت فاطمه الزهرا (س) تصمیم گرفت دادخواهی را به مکان‌های عمومی بکشاند تا با آن منطق مستحکم خود به طرف مقابل نشان دهد که کارش بی اساس است، هیچ وکیل و حقوقدانی اینچنین وارد میدان نشده است، ایشان این اقدام را ثبت تاریخی کرد و تا روز قیامت این دادخواهی جلوی چشم همگان است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران بازگو کرد: حضرت کسانی را که حقی از او ضایع کردند را از شرکت در مراسم کفن و دفن خود منع کرد، تا روز قیامت، مظلومیتش و محق بودنش ثبت و درج شده است.

 

این مسئول با بیان اینکه دفاع از حق جهاد است و تقویت جامعه به این است که هر کسی از حق خودش دفاع کند، عنوان کرد: اگر بخواهیم در جامعه عدالت جاری و ساری باشد به همه باید بگوییم که تا آخر پای حق خود بایست همچون کاری که حضرت فاطمه (س) کرد.

 

وی گفت: اقدام به افشاگری جریان نفاق توسط حضرت عملی بود که ایشان به‌طور جدی پیگیر شد، امروز هم ۹ دی ظهور جریان نفاق بوده که با یک سوژه دروغین تقلب می‌خواستند مملکت را به باد بدهند حتی برخی از سفرای کشورهای خارجی بی مهابا وارد دستجات آشوب‌گر به کف خیابان آمدند چرا که یقین داشتند که نظام سقوط می‌کند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: علامه مصباح یزدی در افشاگری جریان نفاق نمونه و اسوه بود، انواع تهمت‌ها و ناسزاها را شنید اما ایستاد و بالاخره اقدام بعدی حضرت حمایت از ولایت بود، ایشان از حضرت علی (ع) حمایت کرد و مظلومیتش را برای زن و مرد تشریح کرد‌ تا اینکه ما امروز درس بزرگ حمایت از ولایت را گرفتیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: امروز ایران در مقابل فتنه‌های منافقین پیروز شد، ملت ایران ایستاد دفاع از حرم را پیروز کرد، ۸ هزار میلیارد دلار شوخی نیست آمریکا اینقدر هزینه کرد تا پنج کشور را اشغال و دولت‌ها را سرنگون کند اما خودش اعتراف کرد که سیاستمان شکست خورد و خودش دزدکی و شبانه وارد عراق می‌شود.

 

این مسئول در پایان اذعان کرد: خدمت کردن به این ملت افتخار است، باید متاسف باشیم از سیاست‌های غلطی که وضع معیشت و اقتصاد را به این روز کشانده، اگر توصیه‌های سیاست اقتصاد مقاومتی در حوزه‌های گوناگون از جمله مبارزه با فساد جدی شنیده می‌شد اوضاع بهتر از این بود البته زحمات و خدمات را نادیده نمی‌گیریم، امید آنکه شاهد اقدام و مقاومت باشیم تا از انواع مشکلات جریانات تباه نترسیم و اسیر تهدید نشویم، از خط و مرز عدالت دور نشویم که انتظار ملت و شهدا از همین است.

کد خبر 1132135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha