نقش موثر حماسه ۹ دی در صیانت از انقلاب/ کاستی های امروز به دلیل دوری  از اصول انقلاب و رهنمودهای رهبری است

حسینی گفت: کاستی های امروز به دلیل فاصه گرفتن از ارزش ها، اصول انقلاب و اسلام و رهنمودهای رهبری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمحمد حسینی» پیش از ظهر امروز (پنجشنبه 9 دی) در تجمع مردمی گرامیداشت حماسه 9 دی در مصلی وحدت گرگان گفت: اگر این حادثه مربوط به گذشته بود، صرفا نتیجه ای برای ما نداشت و سخن گفتن امروز فایده ای نداشت، اما چون امکان بازسازی فتنه وجود دارد و ممکن است تکرار شود، باید در این زمینه سخن گفت.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: حماسه 9 دی بسیار توانست در صیانت از انقلاب موثر باشد و حضور گسترده با بصیرت و بینش و ولایتمداری مردم درس های بزرگی از حماسه 9 دی ماه است.

 

وی ادامه داد: البته در استان گلستان مردم در 8 دی ماه مردم به صحنه آمدند و این نشان از بینش بالای مردم دارد و احساس مسئولیت می کنند و به موقع در صحنه حاضر می شوند.

 

حسینی اظهارداشت: مردم انقلابی ایران همیشه در صحنه بودند و به ندای امام لبیک گفتند و در جبهه های نبرد و دفاع از حرم پیشگام بودند و این خط سرخ شهادت همچنان ادامه دارد.

 

 

*مردم ایران برای عزت امت اسلامی همیشه در صحنه هستند

وی گفت: مردم فداکار ایران برای عزت امت اسلامی و وحدت و انسجام جوامع اسلامی همیشه در صحنه هستند و اجازه نمی دهند فریب خوردگان داخلی و خارجی فاتحه نظام و انقلاب و ولایت را بخوانند.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه با سعه صدر رهبر انقلاب و روشنگری ایشان فتنه 88 خنثی شد، افزود: قتنه گران در روز 13 آبان که روز مرگ بر آمریکا است به نفع آمریکا کار کردند، در روز قدس عده ای شعار نه غزه و نه لبنان سر دادند، در نمازجمعه ماه مبارک رمضان با بطری آب و کفش نماز خواندند.

 

وی ادامه داد: اینها باعث شد که ماهیت خودشان را نشان دادند و در 6 دی هم در روز عاشورا آن بلوا و قائله را در تهران انجام دادند. دیگر مردم بر نتابیدند و منتظر مسئولان نماندند و آن هنگامه برپا شد و آب سردی بر روی آتش فتنه بود.

 

حسینی با بیان اینکه ما فتنه های مختلفی بعد از پیروزی انقلاب در کشور داشتیم، گفت: هیچ کدام از این فتنه ها به این وسعت نبود.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال 88 غربی ها فکر کودتای مخملی در سر داشتند و با بهره گیری از فضای مجازی و هجمه سنگین بر افکار مردم وارد شدند.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: آنها می دانستند که حریف مردم ایران نیستند، همه آمدند ولی کاری از پیش نبردند، بجای جنگ سخت از جنگ نرم استفاده کردند، اما آن بصیرت و هوشیاری مردم آن نقشه ها را بر آب کرد.

 

*دشمنان در فتنه ۸۸ به دنبال زیرسوال بردن مشروعیت نظام بودند

وی افزود: دشمنان با این کار می خواستند مشروعیت نظام را در جهان زیر سوال ببرند و جایگاه ما را در منطقه و جبهه مقاومت آسیب بزنند و سرمایه اجتماعی نظام را لطمه بزنند و اعتماد مردم به سلامت انتخابات زیر سوال ببرند و با بی ثبات سازی و التهابات به اهداف خودشان دست یابند.

 

حسینی با اشاره به اینکه در این فتنه برخی دچار لغزش و انفعال و برخی مات و مبهوت ماندند و کاری نکردند، گفت: مردم اوایل دچار سرگردانی شدند ولی بعد نشان دادند در صحنه هستند و راه را دنبال می کنند.

 

وی در خصوص آسیب ها و تبعات فتنه به نظام، افزود: این فتنه یک تبعاتی داشت که هنوز دامن گیر آن هستیم، یکی از آنها تحریم هاست که اینها مستندات خود آمریکایی هاست.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه همچنین چهره هایی که وجاهتی بین مردم داشتند پرچم ضدیت را بلند کردند، تاکید کرد: مردم باید مراقبت کنند، اینها ممکن است که الان هم از برخی کمبودها و مشکلات بهره برداری کنند، مدتی بر مسند بودند کاری نکردند ولی الان می خواهند بهره برداری کنند.

 

*رئیس جمهور خودش را وقف مردم کرده است

وی گفت: باید صبر کرد، مسئولان هم باید با تمام توان کار کنند دیگر وقت استراحت نیست، رئیس جمهور خودشان را وقف مردم کرده اند و جلساتی که 10 سال تعطیل شده بود را دوباره فعال کردند.

 

حسینی افزود: این ملت با گذشت 43 سال از پیروزی انقلاب در صحنه هستند و افتخار هم می کنند و شهید تقدیم می کنند و می گویند هیچ انتظاری نداریم.

 

وی تاکید کرد: خدمت به مردم لازم است و همه باید تلاش کنند، اما برخی می خواهند کم کاری های خودشان را مطالبه گر باشند و مردم باید این را مراقبت کنند.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: باید روحیه مجاهدت، انقلابی گری و روحیه جهادی در بین مسئولان وجود داشته باشد و کسی که مرد میدان نیست صحنه را ترک کند و بدهد به کسی که به مردم خدمت کند.

 

وی افزود: تهدید دشمنان و فتنه گران باعث انسجام همبستگی و وحدت ملت ما می شود و نیروهای مقاومت علیه شما در منطقه هستند. این اقدامات نتیجه ثمرات برخورداری از امام و رهبری و سپاه قدس و سردار سلیمانی بود که وحدت بخشید.

 

حسینی تاکید کرد: باید فرزندان ما و نسل جوان ما هم اعتقاد راسخ داشته باشند و حوزه های علمیه، دانشگاه ها و مدارس رسالت خطیری بر عهده دارند تا ایمان فرزندان ما را به خطر نیاندازند.

 

*مردم در شرایط اقتصادی هم مسئولیت دارند

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دفاع از سلامت مردم و توفیقات بدست آمده، گفت: در حوزه اقتصادی هم توفیق خواهیم یافت.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه مردم هم در شرایط اقتصادی مسئولیت دارند، افزود: آدمها را باید با معیار حق شناخت.

 

وی با اشاره به اینکه الان شرایط کشور برای جهش تولید مهیا است، گفت: متاسفانه از اول انقلاب با ریزش هایی مواجه بودیم، ما یک پرچمدار داریم و همه باید دست به دست هم دهیم و همه قوا و مسئولان در تلاش هستند خدمات بزرگی انجام شود.

 

حسینی گفت: کاستی های امروز به دلیل فاصه گرفتن از ارزش ها، اصول انقلاب و اسلام و رهنمودهای رهبری است.

 

وی افزود: اگر به سیاست های اقتصاد مقاومتی عمل می کردیم شاید شرایط بهتر بود.

 

 

 

کد خبر 1132463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha