دشمن به دنبال القای ناکارآمدی مسئولان است/با تلاش مسئولان و همراهی مردم نقشه دشمنان از بین می‌رود

سعیدی گفت: دشمن به دنبال القای ادراکی است که به مردم القا کنند که مسئولان توانایی کار را ندارند، اما با توکل به خداوند و رهبری مقام معظم رهبری و جدیت و تلاش دولت سیزدهم و همراهی مردم، نقشه دشمنان نقش بر آب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید محمد سعیدی» امروز (جمعه 10 دی) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلا قدس برگزار شد گفت: تقوا به این معناست که انسان تک‌تک اعضا و جوارح خود را مراقبت کند و در این میان زبان به‌عنوان عضوی کوچک، از چنان حساسیتی برخوردار است که ایمان و کفر، خوشبختی و بدبختی، عزت و ذلت و... انسان درگرو زبان است.
 

امام‌جمعه قم با اشاره به سوره مبارک توبه گفت: خداوند در این سوره سخن از یک تحریم و جابه‌جایی می‌فرمایند و موضوع جابه‌جا کردن ماه‌های حرام بوده است و حکم خدا را بازیچه امور سیاسی و اقتصادی قرار می‌دادند.
 

وی گفت: این موضوع برای دوران قبل نبوده و برخی امروز نیز می‌گویند که با توجه به مسائل اقتصادی و سیاسی و برای حفظ روابط با دنیای غرب، باید گفت که احکام اسلام از قبیل قصاص و حجاب عفیفانه و... در زمان و زندگی ما دیگر سپری‌شده است.


سعیدی گفت: این‌ها می‌گویند که باید یک قرآن جدید با احکام مدرن تألیف کرد تا در این دنیای غرب‌زده با غربی‌ها زندگی کرد که این‌ها غرب‌زدگی بوده و برای رسیدن به اهداف خودشان است.


امام‌جمعه قم افزود: باید جلوی تحریف دین و وارونه کردن احکام الهی به حدود و احکام الهی ایستادگی کنیم و در دفاع از اسلام تلاش جدی داشته و اجازه ندهیم دشمنان در دین انحراف ایجاد کنند.


وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن دهه بصیرت گفت: این دهه حدفاصل 9 تا 19 دی است که حرکت و تاریخی عظیم مردم در 9 دی سال 88 و قیام مردمی و سرنوشت‌ساز 19 دی سال 1356 یک دهه مهم را تشکیل داده است که مهم‌ترین عنصر در این دو واقعه حضور به‌موقع مردم است.


سعیدی ابراز داشت: 11 دی‌ماه آغاز سال 2022 میلادی است که به هم‌وطنان مسیحی تبریک می‌گوییم و در قرآن کریم از قول حضرت عیسی(ع) نقل کرده است که آن حضرت در اولین کلان گفتند؛ خدا مرا جبار قرار نداده است و راستی اگر آن حضرت در میان مردم بود گرسنگی و ستیزه گری را نمی‌پذیرفتند.


وی همچنین یاد و خاطره سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المنهدس را گرامی داشت و گفت: این ترور به دستور مستقیم رئیس‌جمهور خبیث آمریکا اتفاق افتاد که این شهادت بعد از عمری خدمت و دفاع از اسلام رقم خورد و بعد از سال‌ها مجاهدت مخلصانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم و سال‌ها آرزوی شهادت، خون پاکش به زمین ریخت.


امام‌جمعه قم در ادامه به سفر رئیس‌جمهور به قم اشاره کرد و گفت: در ابتدا به ایشان و وزرا که در نماز جمعه شرکت کردند خوش‌آمد می‌گویم و به حمدالله با تلاش‌های صورت گرفته توانستید امید و اعتماد مردم را به انقلاب و نظام مقدس اسلامی و دولت جلب کنید و با اهتمام و جدیتی که دارید این نعمت الهی دنبال شما باشد.


سعیدی گفت: در این سفر هیئت دولت به قسمت‌های مختلف استان رفتند و سخنان مردم را شنیدند که ارزشمند است و تأکید می‌کنیم که بر روی مسائل فرهنگی و تربیتی این شهر توجه ویژه داشته باشید.


وی تصریح کرد: این دغدغه به‌حق رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید و مردم ولایتمدار است و باکسانی که می‌خواهند چهره حرم اهل‌بیت(ع) را مخدوش کنند، قاطعانه برخورد کنید.


امام‌جمعه قم افزود: در جلسه شورای اداری تحول را شاهد بودیم و رئیس‌جمهور تأکید بر کار جدی داشتند، دشمن به دنبال القای ادراکی است که به مردم القا کنند که مسئولان توانایی کار را ندارند، اما با توکل به خداوند و رهبری مقام معظم رهبری و جدیت و تلاش دولت سیزدهم و همراهی مردم، نقشه دشمنان نقش بر آب خواهد شد.


سعیدی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: شما از استاندار و مدیران خود خواستید که طبق مطالبه حضرت علی(ع) عمل کنند و با فرستادن مأموران باوفا کارهای زیرمجموعه خود را نظارت کنید، ما ضمن تشکر از شما جهت انتخاب استانداری مؤمن و انقلابی، از ایشان انتظار داریم که سخنان حضرت علی(ع) را سرلوحه کار خود قرار دهند و بر اقدامات مدیران نظارت داشته باشند.


وی در پایان به 16 دی‌ماه سالروز شهادت مظلومانه حضرت زهرا(س) اشاره کرد و این ایام را تسلیت گفت.

کد خبر 1132767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha