شهید سلیمانی مرد میدان و کارهای بزرگ و نشدنی بود

امام جمعه بجنورد، شهید سلیمانی را مرد میدان و کارهای بزرگ و نشدنی خواند و گفت: اگر مجاهدت های او در میدان های نبرد با استکبار جهانی نبود، امروز نه از عراق فعلی و نه از سوریه خبری نبود و ما دیوار به دیوار داعش در حال جنگ بودیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری» امروز(10 دی) در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرستان بجنورد برگزار شد، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، به بیان برخی از ویژگی های همنشین و رفیق خوب اشاره کرد و گفت: کسی که بدون توجه و دقت، کسی را به عنوان رفیق انتخاب کند، به مرور زمان باعث خواهد شد که با اشرار و بدان در ارتباط باشد.

 

 

امام جمعه بجنورد افزود: اگر سر سفره پدر و مادر بزرگ شده باشیم و لقمه حلال هم خورده باشیم ولی با رفیق بد همراه باشیم، منحرف خواهیم شد، چرا که طبع انسان دزد است و بدون اینکه متوجه شویم، روحیات و خلقیات بد در او اثر خواهد گذاشت.

 

 

وی بیان کرد: باید رفیق خود را با دقت و مطالعه انتخاب کنیم و هر کسی را به خانه و سر سفره خودمان راه ندهیم، چون در قیامت قطعا تأسف خواهیم خورد که ای کاش فلانی را به عنوان دوست انتخاب نکرده بودم.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: با کسی رفیق شوید که مومن، دانا، اهل درس و درمان درد شما باشد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری در ادامه به حادثه 9 دی اشاره کرد و گفت: 9  دی حادثه ای بود که خداوند ملت ایران را واسطه قرار داد تا این فتنه بزرگ جمع شود و ما قدردان باشیم، چرا که خداوند این توفیق را به هر کسی نمی دهد.

 

 

وی تصریح کرد: ملت ایران 40 سال است که در همه صحنه های حساس نظام حضور دارند و پای حرف های ولی خود بودند و 9 دی نیز ثابت شد که مردم همیشه پای نظام، انقلاب و ولایت خواهند ایستاد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری، ولایت مداری را یکی از عوامل عاقبت بخیری برشمرد و اظهارکرد: در طول تاریخ خیلی ها آدم خوبی نبودند ولی با ولایت همراه شدند و عاقبت بخیر شدند که حربن یزید ریاحی و ساحران زمان فرعون از نمونه های بازر آن است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: خیلی ها هم انسان خوبی بودند ولی در نهایت چون با ولایت زاویه گرفتند، عاقبت به شر شدند که نمونه آن برخی خواص فتنه جو، ریاست طلب و نفس پرست است که در فتنه 88 در کنار جبهه استکبار و در مقابل نظام اسلامی و ولایت ایستادند.

 

 

امام جمعه بجنورد همچنین به سالگرد رحلت آیت الله مصباح یزدی اشاره کرد و گفت: ایشان برای ایجاد بصیرت در بین مردم به ویژه جوانان تلاش های بسیاری کرد که طرح بصیرت از کارهای خوب ایشان است.

 

 

وی افزود: آیت الله مصباح 6 کتاب در حوزه بصیرت نوشت که حاصل زحمت 60 ساله تحصیل و فعالیت ایشان است و در حوزه علوم اجتماعی همانند او نداریم که تا این حد برای بصیرت افزایی جوانان و دانشجویان کار کرده باشد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی، بیان کرد: حضرت آقا در مورد این شهید بزرگ فرمودند: ایشان هم شجاع و هم اهل تدبیر بود که این دو ویژگی تنها در انسان های خاص پیدا خواهد شد.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: شهید سلیمانی ولایت مدار، عاشق خدا و مردم بود و همین اخلاص او باعث حضور میلیونی و بی نظیر مردم در تشییع جنازه ایشان شد.

 

 

وی بیان کرد: اگر مجاهدت های شهید سلیمانی در میدان های نبرد با استکبار جهانی نبود امروز نه از عراق فعلی و نه از سوریه خبری نبود و ما دیوار به دیوار داعش در حال جنگ بودیم.

 

 

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی انسان نا امید نبود بلکه آدم کارهای بزرگ و نشدنی بود.

 

 

 

کد خبر 1132783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha