ضرورت دارد، که مکتب سردار  سلیمانی  در میان نسل جوان تبیین شود

امام جمعه شهرستان بهارستان گفت: ضروری است که مکتب سردار شهید سلیمانی باید در میان نسل جوان تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، حجت الاسلام محمود نورپور امام جمعه شهرستان بهارستان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش گلستان ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه، حضرت زهرا (س) را غایت و علت خلقت و الگوی ائمه و بر دانست و اظهار داشت: ایشان رکن و تکیه گاه رسول خدا (ص) و امیر مؤمنان (ع) بودند.

امام جمعه گلستان در ادامه  به سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدا جبهه مقاومت و یاران شهیدش، شهید ابومهدی المهندس اشاره کرد و بیان داشت: حاج قاسم یک انسان کامل و جامع و یک فرمانده دلیر بود، یک شخصیت جهانی و بین المللی و ضد تروریسم و حامی مظلومان بود، بندگی و تعبد، تواضع و بردباری، تلاش و جهاد، استکبار ستیزی و ولایت مداری، اخلاص، ایثار و فداکاری، عقلانیت، تدبیر و شجاعت در حاج قاسم موج میزد شهادت حاج قاسم که قیامتی برپا کرد و به جان دشمن آتش زد. او بحق مالک اشتر ولایت بود.

وی سردار دلها را مایه افتخار امت اسلام دانست و افزود: در عظمت حاج قاسم همین و بس که رهبر حکیم و فرزانه فرمودند: «من یاد شهید حاج قاسم سلیمانی عزیزمان را هرگز فراموش نمی‌کنم» و از ایشان به عنوان یک مکتب یاد کردند و راجع به تبلیغ مکتب سلیمانی درباره این شهید مسئولین و نهادهای فرهنگی، صدا و سیما و اصحاب هنر مسئولیت دارند.

حجت الاسلام نورپور عنوان داشت: باید بررسی شود که در کتب درسی چقدر این مکتب و شخصیت عظیم سلیمانی تدریس می‌شود و اینکه اسم یک میدان و خیابان را به اسم ایشان نام گذاری کنیم کافی نیست و ضروری است که مکتب سردار شهید سلیمانی در میان نسل جوان تبیین شود.

خطیب نماز جمعه گلستان افزود: امروز دشمن از اسم، راه و روش، وصیت نامه و مکتب و حتی تصویر شهید سلیمانی وحشت دارد چون می‌داند اثر گذار است و امیدواریم در معرفی این چهره جهانی و بین المللی مقاومت، کوتاهی نشود و در قم، مشهد، تهران، مؤسسه‌هایی دایر شود، حوزه‌های علمیه هم بیاید پای کار، کارهای مفید و مؤثر انجام دهند.

وی در پایان سالگرد رحلت حضرت علامه محمد تقی مصباح تسلیت گفت و یاد آور شد ایشان در علوم مختلف زبان زد عام و خاص بود و از ارکان حوزه علمیه محسوب می‌شد و یار و یاور نظام اسلامی بودند.

کد خبر 1132820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha