استمرار حماسه آفرینی های کادر درمان/ جشنواره سلیمان سلامت در راستای اوامر رهبری برای ثبت مجاهدت های دوران کرونا است

عین اللهی با اشاره به ضعف تاریخی در ثبت مجاهدت های کادر پزشکی در دوران دفاع مقدس و لزوم جبران این ضعف گفت: جشواره سلیمان سلامت در راستای اوامر رهبری مبنی بر ثبت فعالیت های کادر پزشکی در دوران کرونا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر بهرام عین اللهی، عصر جمعه(10 دی) در اختتامیه نخستین جشنواره فیلم مستند سلیمان سلامت، گفت: اعتقاد ما در دولت این است روح حاج قاسم و شهدا حامی دولت است و می تواند ما را کمک کند.

 

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند کشور دارای هویت است و این هویت در زمان های مختلف خود را نشان می دهد؛ افزود: در دفاع مقدس نیروهای پزشکی همراه رزمندگان، تاریخ پرشکوهی درست کردند اما متأسفانه آن زمان وسایل ارتباطی امروز نبود و در هنر هم خیلی تبلور پیدا نکرد.

 

 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تکلیف کردند این خدمات بازخوانی، ثبت و نشان داده شود تا جای بین جلاد و شهید عوض نشود؛ اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس کادر پزشکی در نزدیک ترین نقطه به دشمن و در خط مقدم و حتی جلوی خط مقدم خدمات زیادی انجام داد و شهدای زیاد و جانبازانی هدیه کرد.

 

 

عین اللهی با تأکید بر اینکه این حماسه ادامه دار است و از بعد از انقلاب تبلور پیدا کرد و خود را نشان داد؛ افزود: وقتی دشمن در ناجوانمردانه ترین تهاجم خود در بیمارستان حضرت فاطمه که مجروح داشتیم، حمله شیمایی انجام داد، گروه پزشکی آخرین درمان ها را به دست آوردند  و حاضر به ترک بیمارستان نشدند و همه شیمایی شدند اما تا درمان آخرین مجروح ماندند و این حماسه ای بزرگ  بود که ثبت نشد و این ضعف تاریخی ما است.

 

 

وی با اشاره به اینکه کرونا با وجود اینکه فاجعه ای در دنیا بود اما خیلی چیزها را روشن کرد و غباری از روی کشورها کنار رفت و واقعیت کشورها مشخص شد؛ اظهار کرد: کشورهایی که توانستند در کرونا به مردم خدمت و کرونا را مهار کنند، قدرتمند هستند و خیلی ها که ادعای پیشرفت داشتند، نشان دادند کشورهای قوی نیستند.

 

 

وزیر بهداشت با افزودن این مطلب که در همان کشورهای مدعی، مریض روی زمین ماند و امروز آمار بسیاری از مرگ و میر دارند؛ تصریح کرد: کشورها قدرت واقعی خود را در کرونا نشان دادند و قدرت واقعی هر کشور به مردم آن است.

 

 

وی ادامه داد: مردم ما قوی بودند و سربلند بیرون آمدند و بعد از چند سال از تحریم ناجوانمردانه اما می بینیم مردم ما با قدرت ایستادند.

 

 

عین اللهی گقت: حاج قاسم چون مردمی و با مردم بود، حاج قاسم شد در حالیکه خیلی از سران نظامی دنیا را دیدید که هیچ قدرتی ندارند زیرا قدرت انتصابی به آنان داده شده اما قدرت اصلی یعنی مردم را ندارند و ما در واکسیناسیون قدرت مردم را نشان دادیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه در ابتدای دولت به بهانه های مختلف تنها 5 میلیون واکسن تزریق شده بود و به بهانه برجام و... گروگان گرفته شده بود اما وقتی همه پایگاه های بسیج و هیئت ها و مدارس و ... مرکز تزریق واکسن شد، روزی یک میلیون و 650 هزار واکسن و طی هفته هشت میلیون یعنی به اندازه جمعیت امارات تزریق شد.

 

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه اگر می خواستیم  در وزارت بهداشت واکسیناسیون را انجام دهیم بیش از یکسال و نیم طول می کشید اما مردم پای کار آمدند و این درسی است که در طول دفاع مقدس گرفتیم.

 

 

وی با تأکید بر اینکه اگر مردم پشت ولایت قرار بگیرند خدا پشت آنها است و بلا، شدت خود را از دست می دهد؛ گفت: این جشواره در راستای اوامر رهبری است که فعالیت کادر پزشکی را نشان دهید و هنرمندان وارد صحنه شوند.

 

 

عین اللهی ادامه داد: ما در پزشکی امتحان خوبی پس دادیم و امروز در قله علم ایستادیم و بسیاری از خدمات پزشکی دنیا در کشور انجام می شود اما دشمن همیشه نقاط قوت ما را نشانه گرفته و تخریب کادر پزشکی جزو دستورالعمل دشمن بود اما کرونا باعث شد خدمات و عشق و علاقه کادر درمان به انقلاب نمایانگر شود.

 

 

وی با بیان اینکه این نمونه ای از هویت ما است که اعتقاد به ولایت و خدمت به مردم داریم و اینجاست که هنرمندان ما این هویت را نشان می دهند؛ گفت: هنر واقعی می تواند آن خدمات را نشان دهد و آغوش وزارت بهداشت برای هنرمندان باز است و افتخار می کنیم با ما همکاری کنند و وظیفه روابط عمومی وزارت این است با هنرمندان عجین شود.

 

 

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه خدمت با هنر تبلور پیدا می کند؛ تصریح کرد: در صدد راه اندازی رشته هنر پزشکی هستیم و این جشنواره شروع خوبی است و حرکت ما به سمت نقش آفرینی در مرجعیت علمی است که رشادت های رزمندگان رشد علمی ایجاد کرد و در گام دوم انقلاب نیاز به الگوهای ایثار و فداکاری و دانش داریم که حاج قاسم یک الگوی بسیار موفق برای دانشگاه های ما است که مردانه مقابل دشمن ایستاد و عزت آفرید.

 

 

وی با بیان اینکه کرمان با نام حاج قاسم در کشور و در جهان درخشید؛ کرمان قله کشور شد و حاج قاسم سرباز واقعی امام زمان بود؛ گفت: همیشه از روح حاج قاسم استمداد می طلبیم و با عهدی که با مردم بستیم، همیشه هستیم و لحظه ای عقب نخواهیم نشست.

 

 

عین اللهی در پایان، تعداد شهدای حوزه سلامت در بحران کرونا را 205 نفر اعلام کرد.

 

 

کد خبر 1132841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha