نزاع هویتی بین ایران و آمریکا ریشه در هویت اسلامی و انقلابی جمهوری اسلامی دارد

امام جمعه پاتاوه با اشاره به اینکه نزاع هویتی بین ایران و آمریکا ریشه در هویت اسلامی و انقلابی جمهوری اسلامی دارد، اظهار کرد: از آن طرف هم رژیم آمریکا هویتش مبتنی بر لیبرال دموکراسی، سلطه و قدرت با اجبار و زور در جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز جمعه (10 دی ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه انسان های باتقوا را اهل تفاهم با دیگران و اهل تعامل با همدیگر دانست و به عوامل تفاهم در زندگی زناشویی اشاره کرد و گفت: شناخت متقابل همسران از همدیگر در شناخت کلی و جزئی می باشد که همه مردها و ویژگی هایی که همه زن ها دارند، خانم ها جزئی نگر و آقایان کلی نگر هستند.

 

امام جمعه پاتاوه احترام متقابل زن و شوهر را نسبت به همدیگر مورد خطاب قرار داد و به سخنی از پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و افزود: آراستگی زن و مرد باعث محبت و الفت نسبت به هم می شود و پیامبر(ص) فرمودند: «بنی اسرائیل به خودشان نرسیدند که این باعث شد زن هایشان به منجلاب کشیده شدند و دچار روابط ناصحیح شدند»، لذا عدم پاکیزگی و آراستگی زن و شوهر آسیب زناشویی است.

 

وی در خطبه سیاسی نماز، با گرامی داشت دومین سالگرد شهادت سردار سپاه اسلام «حاج قاسم سلیمانی» به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره و یادآور شد: شهید سلیمانی هم شجاع بود هم با تدبیر، یعضی ها شجاعت دارند ولی عقل و تدبیر ندارند و بعضی از افراد تدبیر دارند ولی جگر عمل ندارند، از همه اینها بالاتر اخلاص او بود.

 

حجت الاسلام سیادت اخلاص را مهم ارزیابی کرد و افزود: شهید سلیمانی هم یک فرمانده جنگ آور مسلط در عرصه نظامی بود و هم به شدت مراقب حدود شرعی بود، به دهان خطر می رفت ولی مراقب جان سربازان و همکارانش بود.

 

امام جمعه پاتاوه خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی یک فرد نبود، بلکه یک مکتب بود و سفارش او این بود به شهدا و خانواده شهدا متصل شوید.

 

وی در بخش دیگری از خطبه ها با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها حامی و فدایی ولایت بود، خدمت آن حضرت به عالم هستی، قابل هیچ وصفی نیست و رسالت و امامت را حیاتی دیگر بخشید.

 

حجت الاسلام سیادت قیام حضرت زهرا (س) را قیام حماسی دانست و افزود: این قیام تنها از عهده خودش برمی آمد، او در مقابل بدعت و تحریف اسلام، آرام ننشست، افشاگری و روشنگری کرد.

 

خطب جمعه پاتاوه در فراز پایانی خطبه ها روابط بین ایران و آمریکا را از نوع مقابله بیان کرد و گفت: اگر این مقابله شدت پیدا کند، مقاتله به وجود می آید، مثل مبارزه شجاع مردم ایران در زمان طاغوت و در هشت سال دفاع مقدس.

 

وی با اشاره به اینکه نزاع هویتی بین ایران و آمریکا ریشه در هویت اسلامی و انقلابی جمهوری اسلامی دارد، اظهار کرد: از آن طرف هم رژیم آمریکا هویتش مبتنی بر لیبرال دموکراسی، سلطه و قدرت با اجبار و زور در جهان است.

 

حجت الاسلام سیادت با بیان اینکه امامین انقلاب فرمودند: «تا آمریکا آدم نشود، ما با آمریکا رابطه برقرار نمی کنیم، چون آمریکا ذاتا شیطان است»، گفت: هر نوع تعامل ما با آمریکا خسارت محض بوده و منتج به زیان مادی و معنوی خواهد بود، لذا مقابله ما با آمریکا مقابله حق و باطل است.

کد خبر 1132862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha