برگزاری کنگره ملی مسلمانان نیجریه

کنگره مسلمانان نیجریه معروف به «تی ام سی» یکی از نهاد ها و تشکل های بزرگ مذهبی و پیشرو در نیجریه است که یکی از وظایف آن انتخاب مدیران و دبیران ایالتی در نیجریه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «سازمان فرهنگ و ارتبااطت اسلامی» ، کنگره مسلمانان نیجریه معروف به  «تی ام سی»،  یکی از نهاد ها و تشکل های بزرگ مذهبی و پیشرو در نیجریه است . به گزارش رایزنی فرهنگی کشورمان در نیجریه ،یکی از وظایف این کنگره انتخاب مدیران و دبیران ایالتی در نیجریه است .27 دسامبر سال 2021 این کنگره نشست سالانه و ملی خود را بمنظور بررسی عملکرد یکساله مدیریت جدید این کنگره در لاگوس برگزار کرد . در ذیل همین کنگره کمیته ای برای بررسی و انتصابات مدیران و دبیران ایالتی (وولات) تشکیل می شود که وظیفه آن بررسی صلاحیت افراد واجد صلاحیت و پیشنهاد برای رئیس کنگره برای انتصاب است این کمیته صلاحیت 7 مدیر و دبیر ایالتی را برای انتصاب به کنگره پیشنهاد کردند و همه آنها با امضای رئیس کنگره منصوب شدند . مدیران و دبیران ایالتی وظیفه دارند و امور کنگره را در همان ایالت برای 4 سال آینده رهبری کنند . این انتصابات در ایلت های ادو، اوسون، لاگوس، اوگان، اوندو، اویو و ابوجا بوده است .  28 امین کنگره ملی سالانه این کنگره در مرکز TMC Da'wah در لاگوس به رهبری امیر الحاجی عبدالواسیو تایو بانگبالا برگزار شد .موضوع کنگره ملی سالانه " تداوم دیدگاه نو در دنیای متوهم " بود. 
رهبران گذشته و کنونی این سازمان، از جمله رئیس موقت شورای علمای نیجریه، استاد عبدالفتره ثانی نیز در آن حضور داشتند. امیر الحاجی رئیس این کنگره طی سخنانی در این مراسم گفت ، بطور اساسی کنگره ملی سالانه وظیه اصلی اش پاسخگو بودن و شفافیت بودن است که در آن شورا های اجرایی گزارشی از سرپرستی خود را ارائه می دهند . ایشان گفتند ، برگزاری نشست این کنگره یک سنت و یک فرهنگ است. آرزوی ما این است که پاسخگو باشیم و گزارش خود را به کسانی که ما را به عنوان نماینده بر سر رفاه معنوی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود انتخاب کرده اند، ارائه دهیم و عملکرد سازمان خودمان را در سطح ملی ارزیابی کنیم و کاستی های خودمان را جبران و قوت های خودمان را تقویت کنیم . 
شایان ذکر است این کنگره در حال حاضر در 9 ایالت فعالیت دارند و ایلات نیجر و آکوار نیز ازجمله ایالت های هستند در آن بخاطر عدم پایان دوره تصدی آنها هنوز به پایان نرسیده است. 
کد خبر 1133128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha