شهید سلیمانی استاد مکتب ولایتمداری بود/تهران قله مقاومت و قله انقلاب اسلامی است

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سردار شهید سلیمانی استاد مکتب ولایتمداری و صاحب نظر و اهل فهم و ایده بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سردار اسماعیل قاآنی در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی که در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه برگزار شد اظهار داشت: در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب شاهد بودیم که خلاصه مکتب شهید سلیمانی را به اقدام عملی این شهید در دو واژه صداقت و اخلاص تفسیر کردند.

وی گفت: بنده در حد خودم اگر بخواهم تفسیری کنم، باردیگر این دو واژه را در یک واژه که آن هم ولایتمداری است، خلاصه می‌کنم.

سردار قاآنی افزود: وقتی ما به شهید سلیمانی و کسانیکه در مکتب ولایت شهید شدند افتخار می‌کنیم و زمانیکه همه زندگی آن‌ها را شاهد هستیم، می‌بینیم که مظهر صداقت و اخلاص بودند و مکتب آن‌ها محل پرورش چنین آدم‌هایی بود.

فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: ولایتمداری قله این ویژگی‌های ارزشمند است و شهید سلیمانی هم استاد این مکتب بود و هم عامل به آن بود.

وی با بیان اینکه ولایتمداری باعث عزت در دنیا و سربلندی در آخرت خواهد شد گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران که به برکت حرکت امام راحل آغاز شد و استمرار آن با آیت الله خامنه‌ای پیدا کرد، دلیلش این بود که مسیر حرکت خودش را در نورانیت تعریف کرده است.

قاآنی گفت: همه دشمنان این نظام قدرت‌های مادی این جهان هستند و نتوانستند کاری از پیش ببرند.
 

فرمانده نیروی قدس سپاه در ادامه با برشمردن ویژگی‌های برجسته شخصیتی سردار سلیمانی گفت: برجسته ترین ویژگی شهید سلیمانی این بود که ایشان اهل فهم و صاحبنظر بود و حرف داشت، ایده داشت. و بزرگان وقتی منطق او را می‌شنیدند به او آفرین می‌گفتند. ولی او فرمانبر ولایت بود. خلاصه مکتب شهید سلیمانی این است که سرباز آقا باشیم. مهم‌ترین ویژگی شهید سلیمانی این بود که تابع محض ولایت بود.

سردار قاآنی همچنین گفت: نکته دوم، اینکه شهید سلیمانی در زمینه‌های مختلف ویژگی‌های بارزی داشت و در زمینه‌های مختلف جلودار بود، که یکی از آنها این بود که ارتباط بین میدان و دیپلماسی را بسیار خوب برقرار کرد. آن هم به این دلیل بود که ولایتمدار بود. پیوندی که شهید سلیمانی از درون تهران ایجاد کرد، در کشورهای مختلف عمق پیدا کرد. این همان نگاه ارزشمند این دو حرکت، و از مرکز کشور به نقاط دیگر است. تهران قله مقاومت و قله انقلاب اسلامی است و قله همگرایی اسلامی است.

کد خبر 1133633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha