شهید سلیمانی باعث اتحاد و همبستگی بیشتر در بین نیروهای مقاومت شد

ابوشریف گفت: شهید سلیمانی باعث همبستگی و هماهنگی بیشتر و باعث ایجاد روحیه و جو دوستانه بین نیروهای مقاومت شد بدون اینکه بخواهند در امور شخصی آنها دخالتی داشته باشند و شعار ایشان اتحاد و یکپارچی ضد ر‌ژیم صهیونیستی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «ناصر ابوشریف» در پیام یدئویی به دومین همایش بین المللی مقاومت و جهان آینده که شب گذشته (یکشنبه ۱۲ دی) در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: امیدواریم مراتب تسلیت مرا به مناسبت سالگشت شهادت سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی پذیرا باشید و از خدا می خواهیم ما را در راه آن شهید که همان شهادت است، مستمدام بدارد.

 

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران ادامه داد: شکی نیست که راه شهادت برای ما کرامت، ایمان، بیداری، شور انقلابی، عزت و بزرگواری به ارمغان آورده است و شکی نیست شهید سلیمانی در سال های دهه ۹۰ و هزاره پیش رونقش بزرگی بر عهده داشتند.

 

وی اضافه کرد: ملت فلسطین ملت مقاومت بوده و از همان هنگام که انگلستان در سال ۱۹۱۷ میلادی فلسطین را اشغال کرد، ایستادگی کرده و سعی در قوی سازی خود داشت ولی استعمار و توطئه چینان غرب برای اشغال این سرزمین امکانات بیشتری داشتند.

 

ابوشریف توضیح داد: ابزارهایی که غرب در اختیار داشت، بسیار زیاد بود و آنها سعی در جای دادن رژیم صهیونیستی در جغرافیای جهان اسلام داشتند و توانستند وحدت و انسجام اعراب را مورد هدف قرار داده و تعدادی از دولت های عربی به این امر تمایل نشان دهند که بخواهند مشکلات شان را به صورت انفرادی با رژیم صهیونیستی حل کنند و اولین دولتی که این کار را انجام داد و به عادی سازی روابط با صهیونیستی پرداخت، مصر بود.

 

وی عنوان کرد: به همین منظور دولت جمهوری اسلامی تمامی امکانات داخلی و قدرت خارجی اش را در جهت پشتیبانی از قضییه فلسطین قرار داده است، در سال های ۱۹۸۰ میلادی حرکت های مقاومت اسلامی در فلسطین آغاز شد و در سال ۱۹۸۷ انتفاضه اول شکل گرفت و روح جدیدی به حرکت های مقاومت بخشید.

 

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران اعلام کرد: وقتی شهید سلیمانی آمد، حرکت های مقاومت در داخل و خارج آن شکل گرفته بود، شهید سلیمانی نقش ارزنده ای در تحول بخشیدن و قدرت بخشیدن به حرکت های مقاومت داشت به خصوص بعد از سال ۲۰۰۵ میلادی و بعد از انتفاضه دوم، حرکت مقاومت قوی، استوار، جدید و مقتدر و روبه جلو شکل گرفت و در سال ۲۰۰۶ وقتی حماس در انتخابات برنده شد یک مرحله دیگر حرکت مقاومت تقویت شد.

 

وی تصریح کرد: مقاومت در فلسطین آماده بود و حضور داشت و جوانان مقاومت در فلسطین حضور داشتند و شهید سلیمانی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران باعث تحول حرکت مقاومت از هر لحاظ در فلسطین شد.

 

ابوشریف تأکید کرد: این شهید باعث همبستگی و هماهنگی بیشتر و باعث ایجاد روحیه و جو دوستانه بین نیروهای مقاومت شد بدون اینکه در امور شخصی آنها بخواهند دخالتی داشته باشند و شعار ایشان اتحاد و یکپارچی ضد ر‌ژیم صهیونیستی بود.

 

وی گفت: حاج قاسم سلیمانی ایمان داشت قضییه فلسطین امتحان الهی در عصر و زمانه ماست و هر مسلمانی کاری اگر کوچک برای فلسطین انجام ندهد مسلمان نیست و این مطلب را به صراحت بیان می کرد.

 

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران خاطر نشان کرد: در سال های اخیر برخی از کشورهای عربی برای به دست آوردن قلب آمریکا شروع به عادی سازی روابط با رژیم صهیونسیتی کردند و متأسفانه طرح هایی هم داشتند مانند قضییه معامله قرن و از موانع محقق شدن این خیانت ها، حاج قاسم بود و برای همین او را به شهادت رساندند.

 

وی یادآور شد: ما می گوییم حاج قاسم زنده است طرز فکر، ایمان و بیداریش در بین ماست و بر ما واجب است راه آن شهید را ادامه دارد، شهادت راه و روش ماست و شهادت ما را ضعیف نمی کند بلکه قوی می سازد و در این راه ما را ثابت قدم نگاه می دارد.

کد خبر 1133761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha