صحن حضرت زینب(ع)؛ بزرگ‌ترین پروژه خدماتی حرم امام حسین(ع)

بخش پروژه های مهندسی در آستان مقدس حسینی کار ساخت صحن حضرت زینب(ع) را به عنوان بزرگ‌ترین پروژه خدماتی این آستان ادامه می دهد

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز بین المللی رسانه، حسین رضا مهدی، رئیس بخش پروژه های مهندسی گفت: 20 جمادی الآخر مصادف با میلاد حضرت زهرا(ع) مراسم پایان فاز دوم و تکمیل کلیه کارهای مربوط به اسکلت بنتی پروژه صحن حضرت زینب(ع) برگزار می شود.

از سوی دیگر، مهندس مهدی قزوینی، مدیر این پروژه گفت: مساحت کل این پروژه 50 هزار متر مربع یعنی مساحت زمین است. اما مساحت کل بنا 160 هزار متر مربع است.این پروژه از سه قسمت اصلی تشکیل شده است. قسمت اول بخش عبادی است که شامل صحن روباز نزدیک به حرم و مقام تل زینبیه و خمیه الفسطاط و همچنین صحن های پوشیده زیر زمین است.

 

قزوینی ادامه داد: بخش خدمات شامل یک ساختمان کامل برای مهمان و سه مرکز بهداشتی شامل هزار واحد بهداشتی است. همچنین یک زیرگذر خدماتی که بخش های این پروژه را مرتبط می کند. اما بخش فرهنگی شامل یک ساختمان مخصوص برای موزه حسینی، ساختمان کتابخانه وابسته به بخش امور فکری، سالن های همایش و دفاتر اداری است.

 

وی افزود: کادر ما کار را بدون مشکل ادامه می دهد و پیشرفت چشمگیری کرده است. این پروژه از نظر کار به سه فاز تقسیم می شود که فاز اول مرحله دیوار حائل نام دارد که به اتمام رسیده است. اما فاز دوم، مرحله خاکبرداری است که 100 درصد انجام شده است و مرحله ساخت سازه 99 درصد به پایان رسیده است. اما در حال حاضر به فاز پایانی این پروژه نزدیک می شویم که شامل تاسیسات برقی، مکانیک و خدمات دیگر است.                                   

کد خبر 1133806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha