سردار سلیمانی؛ مردی فراسوی مرزهای جغرافیایی

رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی با صدور پیامی ابعاد مختلف زندگی شهید سلیمانی را نام برد و از مردم خواست راه او را ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمود احمدی بیغش عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس و رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی طی نامه ای دومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت

بسم الرب الشهدا و صدیقین
 شهید سلیمانی، نامی بر عرشه مواج تاریخ بشری و افتخاری که در صفحه تقویم جهان تا ابد زنده می ماند.

بی شک امروز که  سالروز شهادت بی ادعاترین فرزند روح الله که تا لحظه شهادت ، جاودانه در عرصه میدان می رزمید، را باید یکی از روزهای درخشان تاریخ سرزمین اسلامی ایران نامید .

 ساده و طرفدار محرومین و مستضعفین  و ضد جریانات و تفکرات سرمایه داری و حتی بسیار متفاوت با همرزمان و هم لباسی های خود، در دل مردم بودن و در راس میدان نبرد بودن از ویژگی هایی بود که از سردار سلیمانی مردی فراسوی مرزهای جغرافیایی ساخت.

او در کنار مبارزه بی امان،طرفدار مذاکره همراه با عزت و سیاست عدم کرنش دربرابر دشمن را مشی راهبردی خود میدانست و بر همین مبنا طرفدار مقاومت وعزت همیشگی در برابر زیاده خواهی ها بود.

شهید سلیمانی برخلاف بسیاری از مدعیان که در چهل سال اخیر در منصب های بی پایان تکیه زده و سفره انقلاب را مصادره به مطلوب نموده اند، تنها بهره اش از سفره انقلاب مبارزه مصمم و پر از اراده با الگوی زینبی و علوی بود. این شهید بزرگوار بدون مغایرت با خط امام و رهبری تا آخرین لحظه در خط امام و رهبری و آرمان های اصیلش باقی ماند و سلوک و سیره اهورایی شهید سلیمانی نشانی بود برای در اوج عزت بودن و شهادتش در راه خدا عبرتی بود برای گمراه شدگانی که از سر سفره انقلاب به کبر و ریا افتادند و تلنگری بود سترگ بر پایه های لرزان غره شدگان در قدرت و شهرت کذایی و در استخر افتادگان خفیف!

قاسم سلیمانی، شهیدی که شهادتش در توجه و ناراحتی عمیق یک ملت ، میلیون ها انسان قدرشناس را چون موجی خروشان به صحنه آورد و از مدیترانه تا کشمیر صدای ضجه عاشقان این شهید صدپاره شده به آسمان بلند شد.
 
جمعیت  تشیع کننده آن  بی نظیر و دفن در جایی  معمولی و قرار گرفتن در کنار شهدای خوشنام و بزرگوار دفاع مقدس و مکانی آکنده  از عطر شهداء ، برازنده قامت شهیدی بود که به حق مسیح مقاومت نام گرفت.
کسی که سنگ قبرش سرباز ولایت. .. و مثل قبور سایر شهدا نه مثل مدعیان دروغین 
لذا سردار سلیمانی که از تربیت‌یافتگان مکتب معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بود با شهادتش بنیان‌گذار مکتبی شد که بالاترین درجه نظامی‌اش سرباز ولایت و نقطه اوج و پایانش شهادت و فوز عظیم الهی است.

او که با تکیه بر مکتب بزرگ عاشورا و نهضت حسینی، دفاع از عزت و امنیت ملت امام حسین (ع) و حرم اهل بیت (سلام‌الله علیهم) را در هر شرایط بر خود واجب کرده بود محور اصلی حرکت در مسیر جهاد، مقاومت و شهادت را پیروی آرمانهای خدایی و شرط عبور از مشکلات و پیروزی را نهراسیدن از دشمن می‌دانست و نقش راهبردی و محوری شهید سلیمانی در مبارزه و نبرد با افراطیون تکفیری داعش، تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی او برای وحدت نیروهای مردمی جبهه مقاومت، باعث نابودی و محو داعش و داعشیان از روی کره خاکی و نقش بر آب شدن اهداف حامیان و طراحان این فتنه بزرگ علیه کشور عزیزمان ایران و کل منطقه شد.

مجمع نمایندگان استان مرکزی به نمایندگی از مردم عزت مند استان مرکزی ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار بزرگ سپاه اسلام شهید سپهبد قاسم سلیمانی، با شهدا، امام شهدا و ملت شریف ایران اسلامی تجدید عهد کرده و اعلام می‌کند آماده است تحت امر و فرمان فرماندهی معظم کل قوا ، از کیان جمهوری اسلامی ایران با قدرت محافظت نموده و راه پر رهرو شهدا به‌ویژه شهدای مقاومت را ادامه دهد.

وَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ أُولئِکَ هُمُ الصِّدِّیقُونَ وَ الشُّهَداءُ عِنْدَ رَبِّهِمْ لَهُمْ أَجْرُهُمْ وَ نُورُهُم

محمود احمدی بیغش

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی.

کد خبر 1134185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha