تربیت دینی دانش آموزان تداوم راه شهدا است/کارنامه درخشان ورزشکاران در دفاع از کیان نظام

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید بر اینکه شهدا به اقامه جماعت نماز اول وقت در مسجد وصیت کردند، گفت:دانش آموزان ما باید توسط مباحث دینی و قرآنی تربیت شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۱۵دی) در اولین یادواره ۴ شهید تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران که هم اکنون با حضور «علیرضا سعدی پور» مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در اردوگاه شهدای دانش‌آموزی بادله در حال برگزاری است، ضمن گرامیداشت شهادت حضرت زهرا(س) و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، با بیان اینکه ۲ هزار نفر از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان از جمع دانش‌آموزان هستند که درصد قابل توجهی است‌، اظهار کرد: در برابر خون شهدا و ایثار آنها مسئول هستیم.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه معنای برگزاری یادواره شهدا این است که نسبت به آنها احساس دین می‌کنیم، عنوان کرد:فلسفه تجلیل از شهدا این که نسل جدید به آرمان، راه و وصیت شهید احترام بگذارند.

 

وی با تاکید بر اینکه شهدا به اقامه جماعت نماز اول وقت در مسجد وصیت کردند، گفت:دانش آموزان ما باید توسط مباحث دینی و قرآنی تربیت شوند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه اگر حرم جمهوری اسلامی حفظ شود سایر کشورهای منطقه در امنیت به سر می برند، افزود: داعشی ها سه هزار نفر را در عراق به خاک و خون کشیدند اما سردار سلیمانی ها در مقابله این گروه تروریستی ایستادند.

 

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی با تمام قد در مقابل نظام سلطه ایستاده است، گفت: برخی تحلیل گران معتقدند آمریکا با مانع نظامی(روسیه)، مانع اقتصادی(چین) و مانع ایدئولوژیک (نظام مقدس جمهوری اسلامی) مواجه است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه برخی معتقدند خدا نباید در زندگی بشر دخالت کند(سکولار) و برخی معتقدند که بشر باید با نسخه خدا حرکت کند(جمهوری اسلامی)، ادامه داد: دیدگاه جمهوری اسلامی از قدرت نظامی به مراتب برای آمریکا خطرناک تر است چرا که اصل قدرت لیبرال را به چالش کشیده است.

 

وی با بیان اینکه تفکر حاکم در ایران اسلامی همان تففکر انبیاء الهی، شهدا و امامین انقلاب اسلامی است، گفت:‌روزی دنیا در برابر این تفکر سر تعظیم فرود خواهد آورد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه خداوند متعال را شاکریم که این تفکر در میان اقشار مختلف از جمله ورزشکاران، کادر درمان و ...جایگاه دارد، افزود: امروز در این مراسم معنوی گردهم آمدیم برای تکریم شهدای تربیت بدنی وسلامت، این یعنی ورزشکاران ما نیز اهل ایثار و دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

 

امام جمعه ساری اضافه کرد: وجود شهدای ورزشکار یعنی این که در عرصه ورزش هم انسان‌های پاک‌باخته ای آمدند و فداکاری کردند و جان خود را فدا کردند.می‌بینیم که فضای ورزش و تربیت بدنی فضای دینی است و از این قشر در بزنگاه های تاریخی به داد انقلاب رسیده اند.

 

وی با بیان اینکه اعتماد به غرب برای ایران اسلامی جواب نمی دهد، ادامه داد: تفکر سازش با غرب جواب نداد و نمی دهد.شهدا می خواهند ماروی پای خودمان بایستیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه پهلوانان واقعی شهدا هستند، اضافه کرد: قدردان روحیه شهادت طلبی دانش آموزان هستیم.

کد خبر 1134701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha