۱۷۰ مصوبه حاصل سفر هیات دولت در لرستان/ جذب استعدادها ونخبگان از برنامه های استانداری لرستان اعلام شد

زیویار با اشاره به اینکه سفر هیئات دولت ۱۷۰ مصوبه داشته است، گفت: توافقات خوبی با هیات دولت در راستای رفع دغدغه های مردم انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «فرهاد زیویار» امروز(15 دی) در جمع خبرگزاری های استان با بیان اینکه سفر هیات دولت در لرستان 170 مصوبه داشته است، گفت:  از جهت ارقام و اعتبارات پروژه های عمرانی که در سفر هیئت دولت مورد توافق قرار گرفت 6هزار و 753 هزار میلیارد تومان بوده است.

 

استاندار لرستان افزود: اعتبارات تسهیلاتی نیز شامل بالغ بر 772 میلیارد تومان بوده است.

 

وی ادامه داد: 410 میلیارد تومان سرمایه گذاری و هفت هزار و 937 میلیارد تومان مجموع  دستاورد توافقی سفر هیات دولت به استان لرستان بوده است.

 

زیویار با بیان اینکه رفع معضل بیکاری رویکرد مهم مصوبات سفر هیات دولت بوده است، افزود: تلاش می شود با جذب فرصت های سرمایه گذاری در این مسیر گام های بیشتری برداشته شود.

 

وی  با اشاره به اینکه تلاش در راستای تحقق اهداف گام دوم انقلاب از برنامه های مهم  استانداری لرستان است، افزود: در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تلاش می شود از توان جوانان، نخبه و متعهد در انتصاب مدیران استانی بهره گرفته شود.

 

زیویار با اشاره به نگاه ویژه دولت در خصوص حق آبه و تخصیص آب در استان، ادامه داد: در این راستا تکمیل سد های نیمه تمام و همچنین تسریع در تکمیل و بهره برداری از سد معشوره مورد تاکید دولت و رئیس جمهور قرار گرفت.

 

استاندار لرستان با اشاره به سهم استان لرستن از اعتبارات سال 1401، گفت"  اعتبازات استان و تفاوت بودجه ا1401 با ۱۴۰۰ در بخش اعتبارات سرمایه استانی رشد ۴۴ درصد و رتبه استان ۱۰ است.

 

وی ادامه داد: نسبت اعتبارات سرمایه استانی سال 1401 نسبت به ۱۴۰۰ می توان گفت ۴۴ درصد رشد داشته است.

 

زیویار افزود: اعتبارات توازن استان لرستان در سال 1401نسبت به ۱۴۰۰  ۴ و سه دهم درصد رشد و رتبه لرستان ۷ است.

 

استاندار لرستان با بیان اینکه اشتغال از مباحث مهم مورد تاکید سفر هیات دولت در استان لرستان بوده است، افزود: در سفر هیات دولت به استان لرستان 17 هزار نامه مردمی تحویل سیستم صامد شد که بالغ بر 18 هزار درخواست مربوط به اشتغال بوده است.

کد خبر 1134862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha