معنویت آمیخته به هنر در شب شعر فاطمی

شب شعر فاطمی ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد اصفهان با حضور شاعران و خادمین حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در حالی که معنویت را با هنر آمیخت در شب شهادت بانوی دو عالم برگزار شد.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: یکی از برنامه های شاخص و ماموریت های کارآمد ستاد فهما تمرکز بر شعر و نثر ادبی است که در فهما 1400 به صورت ویژه به آن توجه شد و کانون های توانمند در این حوزه اقدامات خود را بر روی سامانه بچه های مسجد بارگزاری کردند.

شعر و نثر ادبی از فرصت های خاصی برخوردار بوده اند و نقش مهمی در انتقال مفاهیم داشته و شعر آیینی به عنوان یکی از شاخه های این عرصه در حوزه دین و اندیشه نقش آفرین بوده است.

ایجاد پیوند بین شاعران و انجمن های ادبی با کانون های فرهنگی و هنری مساجد و اجرای فعالیت های شعرخوانی و شب شعر مساجد این امکان را فراهم می سازد تا هنر به خدمت دین درآید و همچنین افراد علاقه مند به این حوزه امکان فعالیت در مسجد داشته باشند.

بسیاری از اتفاقات و فعالیت های کانون های مساجد مثل گروه سرود و بیان مجریان برنامه ها وابسته به شعر اهالی ادب است که هرچقدر این تعاملات افزایش یابد محتوا جذاب و کارهای ارزشمندی رقم خواهد خورد.

بسیاری از اهل مسجد هم طبع شعر داشته و اگر شب شعر و محافل ادبی مساجد رونق یابد چه اتفاق هماهنگ موثری برای انتقال مفاهیم و اندیشه های ناب اسلامی رقم خواهد خورد.

شب شعر فاطمی ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد اصفهان با حضور شاعران و خادمین حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در حالی که معنویت را با هنر آمیخت در شب شهادت بانوی دو عالم برگزار شد و این رویداد اتفاقی بزرگ و آغاز حرکتی برای آینده خواهد بود.

این آیین با شعار «ذکر یا فاطمه سر بند سلیمانی ها« به همت ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، موسسه فرهنگی و ادبی اهل قلم و کانون تخصصی شعر آستان قدس رضوی برگزار شد.

*احیا محافل شعر و ادب در اصفهان

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان که سخنران ویژه این جلسه بود در این خصوص گفت: یکی از برنامه های مهمی که باید توسط موسسات فرهنگی و ادبی توسعه پیدا کند همین شب های شعر و محافل ادبی است.

حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی» افزود: شب شعر فاطمی فرصتی شده تا شاعران به مناسبت های مختلف گردهم دیگر جمع شوند و شعرخوانی داشته باشند.

 

*پرچم آستان قدس رضوی در محفل ادبی

شعرهای آیینی شاعران در وصف حضرت زهرا(س)، شهید حاج قاسم سلیمانی ومدح اهل الیت(ع) حال و هوایی معنوی و هنری در جلسه ایجاد کرده بود که حضور خادمان حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و پرچم گردانی این فضا را معطر به رحمت و نور کرد.

مدیحه سرایی خادم حرم امام رضا(ع) بخش دیگری از این برنامه بود.

*شعرخوانی و تجلیل از شاعران

10 تن از شاعران موسسه فرهنگی و ادبی اهل قلم اشعار خود را در وصف این مناسبت و موضوع جلسه قرائت کردند و از آنان با اهدا هدیه قرآن کریم تجلیل شد.

اجرای سرود از گروه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد از جنبه های دیگر این برنامه بود.

کد خبر 1134991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha