تکمیل طرح‌های نیمه تمام فرهنگی و هنری اولویت اصلی وزارت ارشاد

اسماعیلی گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام فرهنگی و هنری از مهمترین اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «محمدمهدی اسماعیلی» امروز پنج شنبه (16 دی) در حاشیه سفر یک روزه به استان مرکزی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: دولت سیزدهم ۲۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام فرهنگی اختصاص داده است. 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه تکمیل طرح‌های نیمه تمام فرهنگی و هنری از اولویت های اصلی این وزارتخانه است، افزود: بیش از ۲۰ سال از آغاز عملیات اجرایی برخی از طرح‌های نیمه تمام فرهنگی و هنری در نقاط مختلف کشور می‌گذرد و حتی در برخی از این طرح ها شاهد فرسوده شدن سازه‌های اصلی هستیم.

 

وی همچنین در ادامه بر توزیع عادلانه منابع در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: جلوگیری از انحصار و تمرکزگرایی از دیگر برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم است.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تمامی شهرستان‌ها و استان‌های کشور باید به یک میزان از ظرفیت‌ها و منابع فرهنگی و هنری کشور برخوردار شوند، خاطر نشان کرد: هدف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ترویج فرهنگ و معارف دینی، گسترش فرهنگ و هنر در تراز انقلاب اسلامی، شهدا، آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری است که در راستای تحقق این هدف، تمام ظرفیت‌های موجود را به‌کار گرفته ایم.

 

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش به تهاجم فرهنگی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تشکیل ستاد ویژه ختثی‌سازی تهاجم‌های فرهنگی دشمن از برنامه های ما است چرا که تهاجم‌ فرهنگی دشمن مشکلات بسیاری را برای کشور ایجاد کرده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مسائل مربوط به خانواده، ازدواج و پایین بودن نرخ زاد و ولد بخشی از این مشکلات است، گفت: امید است با تشکیل این ستاد و انجام اقدامات موثر و کارآمد و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بتوانیم گام موثری در راستای ختثی‌سازی توطئه‌های دشمنان بردارد.

 

وی  تقویت شورای فرهنگ عمومی استان‌ها و حمایت از مصوبات این شورا در سطح ملی را از دیگر برنامه های این وزارتخانه دانست و بیان کرد: امید است با این کارها بتوانیم اقدامات موثری در راستای گسترش فرهنگ دینی، انقلابی و ایرانی اسلامی برداریم.

 

اسماعیلی استان مرکزی را مهد پرورش مفاخر، اندیشمندان، شاعران، شهیدان و بزرگان ایرانی دانست و  افزود: استان مرکزی در دوران انقلاب و دفاع مقدس، بیش از هفت هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تایکد بر اینکه استان مرکزی از جایگاه ویژه تاریخی و فرهنگی برخوردار است، ادامه داد: وجود هنرمندان باانگیزه و با اصالت در این استان می‌تواند در تحقق اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موثر باشد.

 

گفتنی است، شرکت در آئین تشییع پیکر شهید گمنام، بازدید از طرح‌های فرهنگی استان مرکزی و حضور در شهرستاهای تفرش و آشتیان از دیگر برنامه‌های سفر یک روز وزیر فرهنگ و ارشاد به این استان است.

کد خبر 1135050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha