حضرت زهرا(س) برای جلوگیری از انحراف دین جان خود را گذاشت

آیت‌الله استادی گفت: با تأکید بر جلوگیری از انحراف دین تصریح کرد: حضرت زهرا(س) جان خود را ا دست داد که جلوی انحراف از دین را بگیرد و این امر به‌قدری مهم بود که ایشان جان خود را گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله «رضا استادی» امروز (پنجشنبه ۱۶ دی ماه) در آیین عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) که در موسسه طلوع مهر قم برگزار شد با اشاره به ظلم‌هایی که به حضرت زهرا(س) شده است گفت: این مسائل را که می‌شنویم باید شاکر خدا باشیم که خداوند چه نعمت بزرگی به ما داده است که ما شیعه حضرت علی(ع) شده و ظلم نکرده‌ایم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: دوستی و محبت اهل‌بیت(ع) و حضرت زهرا(س) بسیار برای ما فایده دارد و در گرفتاری‌ها ازجمله موقع قبر و قیامت این محبت برای ما ارزشمند است و از آن استفاده خواهیم کرد.
 

وی گفت: باید قدردان خداوند و شاکر ایشان باشیم که محبت حضرت زهرا(س) را در دل ما انداخته است که همواره باید قدر آن را بدانیم.


آیت‌الله استادی ابراز داشت: فرهنگ و فرهنگ‌سازی که گفته می‌شود، به‌خصوص در زمان ما این واژه‌ها معنی آن خیلی متفاوت شده است، اگر بخواهیم فرهنگ اسلام و تشیع باشد باید بر اساس زمان پیامبر و اسلام تعبیر کنیم، فقیر در زمان پیامبر(ص) یعنی کسی که از اهل‌بیت(ع) و پیامبر(ص) دور باشد.


وی گفت: تشکر از خداوند این است که ما گناه و معصیت خداوند را نکنیم و این بسیار مهم بوده و باید بکوشیم که به آن توجه جدی داشته باشیم.


استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر جلوگیری از انحراف دین تصریح کرد: حضرت زهرا(س) جان خود را ا دست داد که جلوی انحراف از دین را بگیرد و این امر به‌قدری مهم بود که ایشان جان خود را گذاشتند.


آیت‌الله استادی گفت: در حال حاضر یک نوع انحراف این است که می‌گویند حال که ما امام حسین(ع) را داریم پس دیگر نماز نخوانیم و خمس ندهیم که این انحراف است و باید جلوی این انحراف‌ها را گرفت.


وی گفت: همه باید اعمال درست انجام دهیم و در کنار آن شفاعت اهل‌بیت(ع) را هم داشته باشیم و هر دو در کنار هم باید باشد و نمی‌توان گفت چون اعمال را انجام می‌دهیم پس محبت اهل‌بیت(ع) را نداشته باشیم و یا اینکه چون محبت اهل‌بیت(ع) را داریم پس اعمال را انجام ندهیم.


آیت‌الله استادی تصریح کرد: یکی از خادمان حضرت رسول(ص) گفتند که 17 ماه با پیامبر(ص) نماز خواندم و هرروز پیامبر(ص) درب منزل حضرت زهرا(س) می‌آمدند و سلام کرده و دعوت به نماز می‌کردند.

کد خبر 1135078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha