نمایشگاه فاطمیه «از خاک تا بهشت» در محله کجوار تبریز برگزار شد

نمایشگاه فاطمیه تحت عنوان«ازخاک تا بهشت» به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با هدف ترویج سیره فاطمی و سبک زندگی اسلامی درمحله کجوار تبریز به مدت ۱۰ روز برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، همزمان با ایام شهادت دخت گرامی نبی اکرم حضرت فاطمه زهرا (س) نمایشگاهی با عنوان « ازخاک تا بهشت » در محله کجوار تبربز با هدف تبیین سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه(س) و ولایت پذیری آن حضرت با طرح ها و نمونک هایی به صورت تجسمی  به مدت ۱۰ روز برگزار شد.

این نمایشگاه با هدف به تصویر کشیدن گوشه ای از غربت فاطمه زهرا(س) برای اشاعه و صیانت از فرهنگ اسلامی و مذهبی، تقویت انگیزه دینی و باورهای اسلامی نوجوانان و جوانان و الگو گرفتن از شخصیت والا و برجسته ایشان در زندگی فردی و اجتماعی نسل جوان با ۱۲ غرفه روایتگر واقعه غدیر، مظلومیت و خانه نشینی امام علی (ع)، آتش زدن درب خانه حضرت زهرا، تشییع شبانه و مخفیانه حضرت زهرا (س)، قبرستان بقیع، بیت الحزان، بیت الزهرا، و... برگزار شد.

 این برنامه فرهنگی و معنوی همزمان با ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) به مدت ۱۰ روز مصادف با ایام فاطمیه دوم شامل بخش‌های گوناگون که روایت‌گر تاریخ است و به بیان سیره زندگی آن حضرت می‌پردازد در محله کوجووار تبریزبرگزار شد.

مراسم استقبال و وداع با شهید گمنام در محوطه نمایشگاه فاطمیه با مشارکت عظیم اهالی ولایتمدار و شهید پرور محله کجوار، برگزاری مراسم دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، اجرای نمایشنامه خیابانی،اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مداحی و مرثیه سرایی، پذیرایی از زائرین در محل نمایشگاه از دیگر برنامه های اجرایی در محل نمایشگاه به همت و مشارکت خیرین و نذورات مردمی،اهالی محله و ستاد برگزاری نمایشگاه فاطمیه کوجووار بوده است.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1135215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha