پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز برگزار می‌شود

پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز به همت انجمن سینماگران آذربایجان‌شرقی‌ و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، انجمن سینمای جوانان تبریز، خانه سینمای مستند تبریز و انجمن پویانمایی استان برگزار می شود.

«سعید قمیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: انجمن سینماگران آذربایجان‌شرقی‌ با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و همیاری انجمن سینمای جوانان ایران _ دفتر تبریز ، خانه سینمای مستند تبریز و انجمن پویانمایی استان به‌منظور ترغیب و تشویق هنرمندان سینما و در راستای تداوم اهداف چهارده دوره از همایشها و جشنواره های فیلم ( سیب و تبریز )، پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز را برگزار می‌کند.

دبیر پانزدهیمن جشنواره فیلم تبریز افزود: این جشنواره با تأکید بر ضرورت گسترش تولید فیلم مبتنی بر تجربه، اندیشه و خلاقیت و نیز تشویق فیلم‌سازان جوان و ایجاد انگیزه‌ مضاعف برای فعالیت های هنری، در شهر تبریز برگزار می‌شود.

قمیان، ارزش نهادن به جایگاه هنر هفتم و گسترش فعالیت‌های سینمایی در استان آذربایجان شرقی، تأکید بر ضرورت تولید فیلم و ترغیب فیلم‌سازان استان به ساخت فیلم، شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های سینماگران استان و ایجاد فضای پویا و با نشاط در میان جوانان و اهالی سینما را از اهم اهداف این جشنواره برشمرد.

وی همچنین کمک به ارتقای سطح فنی و کیفی تولیدات فیلم‌سازان از طریق ارزیابی کارشناسی آثار و ایجاد کارگاه‌های آموزش سینما، مردمی نمودن هنرهفتم و ترغیب عامه به ارتقای سواد بصری و هنری و  معرفی قدمت تاریخی و فرهنگی آذربایجان را از دیگر اهداف پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز دانست.

دبیر پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز، با اشاره به موضوع و قالب فیلم‌ها اظهار داشت: موضوع فیلم‌ها «آزاد» بوده و در قالب‌های «داستانی»، «مستند» ،  «نماهنگ» ، «پویانمایی» و «تجربی» مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.

وی همچنین بخش‌های جشنواره را شامل بخش سینمای آذربایجان شرقی : مسابقه فیلم‌های کوتاه با موضوع آزاد،  بخش آئینه سینمای آذربایجان: اکران فیلم‌های بلند سینمایی (تولید سینمای آذربایجان) ، بخش پوستر فیلم : ویژه گرافیست ها و طراحان پوستر فیلمهای تولیدی استان و  بخش فیلم اولی ها : در راستای کشف استعدادهای درخشان تولید فیلم عنوان کرد.

قمیان تصریح کرد: در بخش جایزه ویژه به بهترین فیلم کوتاه جشنواره که به هر کدام از موضوعاتی همچون تولید، پشتیبانی، مانع زدایی ها – ایثار و شهادت – دفاع مقدس – عفاف و حجاب – نماز و نیایش – محیط زیست – آسیب های اجتماعی و  بحران کرونا (فاصله گذاری اجتماعی، رعایت نکات بهداشتی و سختی ها و دشواری های پرستاران و کادر درمان)  نگاهی موثر و هنرمندانه داشته باشند، جوایزی اهدا خواهد شد.

وی  آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را پانزدهم بهمن ماه جاری و زمان برگزاری جشنواره را دهم تا سیزدهم اسفندماه عنوان کرد و گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ یاد شده به دبیرخانه جشنواره واقع در  اول سربالایی ولی‌عصر- جنب پارک باغلارباغی- مجتمع سینمایی 22 بهمن- کد پستی 5156987417  ارسال نموده و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفکس: 33280700-041 تماس حاصل نموده و یا به سایت WWW.azcinemagaran.ir مراجعه کند.

کد خبر 1135786

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha