مسئولان و متولیان فرهنگی برای نابسمانی های جامعه چاره اندیشی کنند

امام جمعه منطقه خیرآباد شهرستان ورامین گفت: مسئولان و متولیان فرهنگی برای نابسمانی های جامعه چاره اندیشی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه منطقه خیرآباد شهرستان ورامین، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به دیدار خانواده شهید سلیمانی با مقام معظم رهبری، اظهار کرد: ایشان فرمودند که در فضای مجازی دشمنان این شهید بزرگوار تحمل نام او را نداشتند و نام و عکس این شهید بزرگوار را حذف کردند، این تلنگری باشد برای مسؤولان مربوطه، سالهاست مقام معظم رهبری در مورد فضای مجازی دستوراتی فرموده اند لیکن تاکنون کامل محقق نشده است.

وی افزود:‌ مسؤولان این امر باید چند مطلب را مدنظر داشته باشند اولین اقدام تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است تا زمانی که ما وابسته به دیگران باشیم این مشکلات و تهدیدات و آسیب‌ها را هم خواهیم داشت، تقویت بسترها ارائه خدمات است متأسفانه در گذشته تمام امکانات در خدمت رسانه‌های مجازی دیگران بود و فضای مجازی وابسته به داخل با امکانات کم قدرت رقابت نداشتند و هنوز هم ندارند و این امر موجب استفاده اکثریت مردم از نرم افزارهای خارجی بود.

امام جمعه خیرآباد گفت: باید سواد رسانه‌ای عموم مردم ارتقا یابد، دشمن به دلیل عدم سواد رسانه‌ای در عموم مردم، بعضاً ضربات جبران ناپذیری را وارد کرده است.

حجت الاسلام طزری بیان کرد: ما انسان‌ها برای آنکه موجودات اجتماعی هستیم و باید با یکدیگر زندگی کنیم برای بهتر زندگی کردن، اسلام دستورات خاصی وضع کرده است از آن جمله می‌توان به رعایت حق و حقوق همسایگان اشاره کرد.

وی عنوان کرد: اسلام برای همسایه حقوقی وضع کرده است که هر انسان موظف به عمل به آنان است.

خطیب جمعه خیرآباد گفت: توقیف کشتی اماراتی در بندر الحدیده فصل نوینی از مبارزه یمنی‌ها با ائتلاف عبری عربی و آمریکا است چرا که این اقدام در سالروز شهادت شهید سلیمانی علاوه بر اینکه اتحاد محور مقاومت رانشان داد موجب شد که کشورهای عربی منطقه برای حفظ امنیت خود با آمریکا کار می‌کردند، از امروز برای حفظ خود نگاهی به روابط خود با جمهوری اسلامی هم داشته باشند و اروپا هم برای تجارت خود با شرق آسیا مجبور است با انصار الله تعامل کند و این یعنی برگ برنده در دستان انصار الله است.

حجت الاسلام طزری با انتقاد از وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه اظهار کرد: امروز مصادف است با سالروز کشف حجاب رضا خانی، امری که در آن زمان با هوشیاری علما به بن بست رسید لیکن امروز بخاطر غفلت مسؤولان و تهاجم فرهنگی دشمنان مشکلاتی به وجود آورده است، متأسفانه باید اقرار کرد که وضعیت حجاب در جامعه مناسب نیست و کار به جایی رسیده است که به راحتی کشف حجاب انجام می‌گیرد و کسی هم امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کند.

وی اضافه کرد: از تبعات بی حجابی و بد حجابی، افزایش آمار طلاق و خیانت در خانواده‌ها است، مسؤولان و متولیان فرهنگی باید چاره‌ای اساسی در این مورد بنمایند.

امام جمعه خیرآباد با اشاره به اینکه در آستانه سالروز درهم کوبیدن عین الاسد هستیم، گفت: اقدامی که به فرموده مقام معظم رهبری سیلی بر صورت آمریکا بود این اقدام قبل از آنکه باعث به هلاکت رسیدن نیروهای آمریکایی شود موجب تحقیر و درهم شکستن هیمنه آمریکا در دنیا شد، البته این اقدام انتقام خون به ناحق ریخته سردار نیست بلکه انتقام خون سردار دل‌ها در این دنیا میسر نیست چرا که عظمت او با هیچیک از دشمنان برابر نیست اما خروج آمریکا از منطقه غرب آسیا می‌تواند اهداف شهید بزرگ ما را محقق کند.

کد خبر 1135259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha