اجتماع مومنین عزت و قدرت اسلام است

حجت الاسلام محمدیان اجتماع مومنین را عزت و قدرت اسلام و دین دانست و گفت: امسال با پخت ۷۰دیگ آش نذری در ضیافت فاطمی بخش سنگر، انسجام، اتحاد و وحدت مومنین حول محور بی بی دو عالم شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمد محمدیان»  در خطبه‌های نماز امروز (جمعه، ۱۷ دی) با بیان اینکه خدا را شاکریم امسال ایام فاطمیه بعد از دو سال محدودیت های کرونایی در تمام مساجد، هیئات، خانه ها و کوچه ها با شور و عطر فاطمی برگزار شد گفت: تشییع پیکر شهدای گمنام که با تأسی از مادرشان حضرت زهرا(س) سال های سال در گمنامی به سر می بردند حال و هوای دیگری به این استان داد.

امام جمعه سنگر بیان کرد: ما هنوز بیش از دو هزار شهید مفقودالاثر داریم که هر لحظه با پیدا شدن نشانی از آنان در این مشغولیت های دنیایی برای ما یک تلنگر، تذکر، حجت و ذکر باشد.

وی در ادامه برگزاری یادواره‌های شهدا را در ایام فاطمیه گرامی داشت و اظهار کرد: مردم سنگر با تقدیم ۲۹۶ شهید به انقلاب اسلامی شاکله ای انقلابی و تدیین و ارادت به اهل بیت و شهدا دارند اما غصه‌ آنان برای وضعیت نابسامان گلزار شهدای سنگر همچنان ادامه دارد که می بایست مسئولین به آن رسیدگی کنند.

محمدیان در ادامه با اشاره به حرکت پر شوری که امسال در ایام فاطمیه برای پخت آش نذری در بخش سنگر شکل گرفت اشاره و اذعان کرد: خوشبختانه با کمک مردم و خیرین برای اولین سال ۷۰ دیگ آش نذری گذاشته شد و حدود ۵۰ هزار نفر از مردم سنگر سر سفره حضرت فاطمه زهرا(س) نشستند.

وی همچنین اذعان کرد: در کنار برپایی این ضیافت فاطمی شما انسجام، اتحاد و وحدت را ببینید که حول محور بی بی دو عالم به سبب محبت و ارادت به اهل بیت این مردم شکل گرفت.

محمدیان با تاکید بر اینکه خداوند اینگونه اجتماع ها را دوست دارد و ثواب آن بیشتر از انجام کار فرادا است اظهار کرد: اجتماع مومنین یعنی عزت و قدرت اسلام و دین و این اجتماع حالا به هر طریقی که شکل بگیرد مورد تایید خداوند است.

وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت امیرکبیر گفت: بعد از این همه سال مردم هنوز یاد و نام او را گرامی می دارند، اگر چه مدت صدارتش کم بود اما در این مدت کم برکات زیادی داشت که باعث شده است مردم هنوز او را فراموش نکنند.

وی افزود: در تقویم جمهوری اسلامی از امیر کبیر به شهید تعبیر شده است و  این نشان می‌دهد اگر مسئولی برای مردم، وطن، اسلام و دین مخلصانه کار کند ماندگار خواهد شد.

کد خبر 1135284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha