هلال احمر زنجان به بیش از ۱۱۳۰ نفر امدادرسانی کرد

موسوی گفت: در ۹ ماهه گذشته از سال‌جاری امدادگران و نجاتگران هلال احمر این استان برای یک‌هزار و ۱۳۹ نفر در حوادث مختلف خدمات امدادی ارائه داده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت بیان شده  502 حادثه در سطح استان  اعم از  215 مورد حوادث جاده ای،17 مورد کوهستان ، 12 برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی هر کدام 12 مورد بوده که غرق شدگی، ریزش آوار، آتش سوزی جنگل و مراتع، خدمات حضوری، صنعتی و کارگاهی و سوانح شهری نیز از دیگر حوادث ثبت شده می باشد.

 

سید قاسم موسوی با بیان اینکه بیشترین حوادث در 9 ماهه گذشته از سالجاری با 215 مورد جاده ای بود، یادآوری کرد: افراد متاثر از این حوادث 2 هزار و 789  نفر بودند که 907  تیم با 2 هزار و 652 نفر برای یکهزار و 139 نفر آنها خدمات مورد نیاز را ارائه کرده اند.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، تعداد مصدومان ناشی از این حوادث بیان شده 833  نفر برشمرد و گفت: 83  مصدوم توسط امدادگران هلال احمر استان به مراکز درمانی منتقل، 13 نفر سرپایی درمان و 90 نفر از هموطنان نیز در  این سوانح جان خود را از دست داده اند.

 

موسوی اظهارداشت: در این عملیات ها 393 خودروی نجات، 363  دستگاه آمبولانس و 54 خودروی کمک دار به ماموریت ها اعزام شده اند.

 

وی تاکید کرد: هموطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث می توانند با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

کد خبر 1135383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha